Sjeldenutpå Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Kjempedeal ! Motorolje er greit, men eg er litt følsom for diesellukt, så nå etter falck har begynt å ta filterskift er alt bedre Nei eg tuller, men den avtalen med falck ser eg absolutt som genial. Vi må bare blr flinkere å bruke de. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
littmild Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Vi fikk motortrøbbel rett nord for Drøbak i sommer, padlet oss inn til land og ringte RS, de sendte en meget kompetent mekaniker fra Falck, som fikset problemet på en halvtime. Kjempegrei løsning for oss, og jeg antar mye billigere enn å rykke ut med redningsskøyte. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Hvorfor er noen av dere motstandere av at redningsselskapet samarbeider med andre? Ser for meg hvordan denne tråden hadde utviklet seg. Ringer tilbake til redningsselskapet og spør om det er mulig å få hjelp av Falck istedenfor? Nei vi har desverre ikke noe avtale med Falck, så du får vente til en av skøytene blir ledig Helt greit om du hadde valgt å ha et medlemskap som ga deg muligheten til å benytte Falck. Jeg valgte når jeg kunne ikke å inkludere Falck, men nå har jeg ikke lenger dette valget! Og det er etter mitt syn det eneste problemet. Om Falck vil hjelpe båtfolket med tekniske utfordringer så hadde det i mitt hode vært mer naturlig at de selv tilbydte båtfolket denne tjenesten til egne medlemmer enn å "tvinge" seg inn i et selskap som har som hovedoppgave å drive med redning på sjøen. Sammenlignbart med Redningsselskapet har vi også Norsk Luftambulanse hvor jeg også har vært medlem i en årrekke. Men i motsetning til NSSR driver NLA kun med å redde personer samt opplæring og prevantivt arbeid. NLA har aldri prøvd seg med populistiske tilleggsytelser utover det som har vært NLA sitt mål fra første stund. NSSR beveger seg etter mitt syn seg vekk i fra sine primæroppgaver med slike kostnadskrevende "tilleggstjenester" . En ting var når de gjorde dette som et tilvalg, men nå når dette er påtvunget betaler jeg regningen til NSSR med en viss bismak i forhold til regningen til NLA. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Spm var vel heller om han luftet systemet eller en annen liten pissejobb som man strengt talt burde klare selv. Merkelig ikke falck har mekanikere her jeg bor. Har mine tvil at de har mekanikere punktum Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Har betalt kontingenten. Første året fikk jeg tilbud om medlemskap for 199,- siden båten var registrert i småbåtregisteret. Var og et tilbud senere om å bli totalmedlem, noe som jeg tok. En ting som de kunne gjøre er å gi rabatt på medlemskapet eller avgiften til småbåt registeret når man har begge. Ellers har jeg intet å klage på når det gjelder Rednings selskapet, om jeg ikke behøver assistanse så er det greit å "støtte" deres fortsatte arbeid. Har og støttet dem tidligere ved lodd kjøp etc. Falck inntreden er vel og en fordel for de som har problem ved land, trenger ikke en rednings skøyte for assistanse ombord. Er forøvrig medlem av Falck redning på bil, bare å ringe etter starthjelp om batteriet er flatt. Rabatt på NSSR kontingent for Falck medlemmer kanskje ?? Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Lett match Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Helt greit om du hadde valgt å ha et medlemskap som ga deg muligheten til å benytte Falck. Jeg valgte når jeg kunne ikke å inkludere Falck, men nå har jeg ikke lenger dette valget! Og det er etter mitt syn det eneste problemet. Så det er ikke samarbeidet med Falck du synes er feil, men det at RS har fjernet basismedlemskap. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 I dette tilfelle, vil jeg heller at det kommer en mekaniker fra Falck som kan fikse problemet mitt, enn å skulle ha en redningsskøyte med 3 mann til samme jobb. Det er her vi er uenige tydeligvis. Du mener at et kystpatruljemedlemsskap gir deg rett til hjelp med alle slags problemer med båten, uansett om du er i fare eller ei. Jeg er medlem for å kunne bli reddet i en farlig situasjon, ikke for å spare penger på mekaniker når dette måtte være påkrevd. Mener du fullt alvorlig at det er Redningsselskapets oppgave å lufte motoren din når du ligger trygt i havn? Til den slags finnes da vitterlig utdannede mekanikere nok på land, om man ikke er i stand til å gjøre det selv. I mitt hode har det ikke noe som helst med redning å gjøre, og det heter da virkelig Redningsselskapet? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Så det er ikke samarbeidet med Falck du synes er feil, men det at RS har fjernet basismedlemskap. Nettopp. RS må lage så mange ekstratilbud og tjenester de bare vil, men det å automatisk la meg bli inkludert (og betale en ekstra kostnad) er det som gjør at medlemskapet får en viss bismak. Tidligere kunne en velge og da var det mitt valg om jeg ønsket å betale ekstra for et bedre servicetilbud. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Jeg mener det var rundt 500 for Basis, og 845 for Total. NSSR kunne gått ut og fortalt hvorfor de gjør dette, og hvilke ekstra inntekter dette gir. Jeg er ikke interessert i å sponse Falck. Prisen var 645 for Basis og 845 for Totlamedlemskap. NSSR gjør dette, fordi det har over flere år vært etterspørsel etter hjelp til driftsproblemer også i havn. Legg merke til havn, det gjelder både hjemmehavn og annen havn langs kysten. Det er svært mange som setter pris på det siste, fordi de får hjelp også når de er på ferie, f.eks i Stavern, Kr. Sand, Stavanger eller hvor som helst hvor man kommer til med bil fra offentlig vei. Du sponser ikke Falck, men ved at man bruker Falck blir det billigere enn å fyre opp en redningsskøyte, altså redningsselskapet ser det slik at de sparer penger og yter bedre assistanse. Falck får kun betalt for de oppdragene de utfører. Sammenlignbart med Redningsselskapet har vi også Norsk Luftambulanse hvor jeg også har vært medlem i en årrekke. Men i motsetning til NSSR driver NLA kun med å redde personer samt opplæring og prevantivt arbeid. NLA har aldri prøvd seg med populistiske tilleggsytelser utover det som har vært NLA sitt mål fra første stund. NSSR beveger seg etter mitt syn seg vekk i fra sine primæroppgaver med slike kostnadskrevende "tilleggstjenester" . En ting var når de gjorde dette som et tilvalg, men nå når dette er påtvunget betaler jeg regningen til NSSR med en viss bismak i forhold til regningen til NLA. Beklager at jeg er uenig i at dette er populistiske tilleggsytelser, sett fra den andre siden, er dette svært godt forebyggende arbeid. Det er tross alt bedre at ting blir utbedret i havn enn at det utarter seg på sjøen til å bli redning og da snakker vi ikke lenger om assistanse. Til mer som kan kontrolleres og utbedres i havn, til bedre og mindre blir det å gjøre på sjøen spør du meg, men jeg er tross alt ikke spurt jeg bare yttrer meg i dennne diskusjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 5 mill per år var siste tallet jeg så for et par år siden. Står et eksempel på budsjetterte driftsutgifter i 2010 årsmelding. Her står det 8,9 mill pr år for en skøyte med tre manns besetning. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Du sponser ikke Falck, men ved at man bruker Falck blir det billigere enn å fyre opp en redningsskøyte, altså redningsselskapet ser det slik at de sparer penger og yter bedre assistanse. Falck får kun betalt for de oppdragene de utfører. men jeg er tross alt ikke spurt jeg bare yttrer meg i dennne diskusjonen. Om RS sparer penger på å benytte Falck så er vel det ikke noe argument til å legge på prisen på medlemskapet vel? Ingen som har spurt meg heller, det som er så fint med BP. Her er rom for alles meninger Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Nettopp. RS må lage så mange ekstratilbud og tjenester de bare vil, men det å automatisk la meg bli inkludert (og betale en ekstra kostnad) er det som gjør at medlemskapet får en viss bismak. Tidligere kunne en velge og da var det mitt valg om jeg ønsket å betale ekstra for et bedre servicetilbud. Helt riktig Norge er et fritt land og du bestemme selv hva du vil kjøpe. Synes du en økning på 200 kr. i året for den ekstra servicen RS gir er for mye så synes jeg du skal la være å kjøpe. NAF har vel også bare en type tilbud på veihjelp, da jeg hadde bil med reservehjul skulle jeg ønske at de hadde et rimeligere tilbud der hjelp ved punktering ikke inngår (medmindre det er punktering på 2 hjul samtidig da). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.