Jump to content

Hva slags motor er dette? (4-syl. diesel, hvit, ca 80hk)

spiir

Recommended Posts

Da jeg kjøpte seilbåten min for et par år siden, fikk jeg med en ekstra overhalt motor.

Jeg hadde helt glemt den inntil jeg fikk regning for lagerleie for den for en stund siden.. :smiley:

Det eneste jeg har å gå etter er et par bilder, samt at den vistnok skal være på ca. 80 HK.

Er dette noe å samle på, eller har jeg skaffet meg en ny moring…? ;-)

Selv har jeg en Vetus P4-21 motor (MD21) i båten min….

880.jpg

881.jpg

882.jpg

883.jpg

Jeg ville i alle fall myyye heller hatt den der i en båt, enn en MD21! Selv om din Vetus er bedre enn Volvos versjon på grunn av bedre kjøling og mindre effektuttak. Så få noen til å skifte for deg, og verdien på båten stiger 20-30.000,- på et blunk. Pluss at du har en motor du kan stole på, og en Vetus du kan selge...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du gir meg håp for fremtiden index.

Jeg er ikke så godt bevant i båt mekaniker kretser rundt Tønsberg/Oslo området.

(Båten ligger for øyeblikkt på Vallø.)

Vet at det kansje er vanskelig å svare på, men er det en kostbar sak å skifte fra en motor til en annen?

(Tenker på om "vinninga går opp i spinninga"....Var det ikke sånn ordtaket var....(?) :crazy:

At motoren er hvitlakkert forteller en ting.

Det er en Nogva Cummins. Importert og satt opp av Nogva Diesel på Søviknes.

En av de bedre serviceapparatene i Norge.

Jeg har pælma alt jeg hadde av data på disse, men så vidt jeg husker er den på 84 hk @ 2100 RPM.

Cumminsmaskinene er kjennetegnet av høyt dreiemoment, så er den gearet nok ned har du krefter i overflod.

Les av serienummeret på maskina og ring 70 20 84 00 så får du vite alt du trenger å vite.

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bildet viser diesel pumpen på motoren å det er alt som skal til for at en som har skrudd cummins i mange år skal sjå om motoren er framdrift eller aggregat motor, mulig det kan ver andre ting som viser på bildet som kan spille inn også har ikkje skrud så masse på cummins men det kan ha med a det er kvalitet i første klasse :)

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...