Jump to content

Raymarine E7, kan den kobles til 3G/4G radar fra Simrad/Lowrance?


Fjord28cs

Recommended Posts

Holder på og oppgradere navigasjonsutstyret i en motorseiler. Har bestemt meg for kartplotter og radar. Ser mange fordeler med Raymarine E7, da jeg kan bruke I-pad som slave instrument ved den utvendige styreposisjon. Har også sett fordelene med de nye 3G/4G radarene fra Simrad/Lowrance, men er usikker på om det lar seg gjøre og sammenkople disse?

Har noen erfaring eller forslag til en måte å få disse til å snakke sammen?

 

 

Link to post
Share on other sites

Båten er en Fjord 28CS med innvendig styreposisjon, og jeg må nok innrømme at den blir mest brukt. Når sol og vind samarbeider seiler jeg, og da ser jeg fordelen med å ta med I-pad ut til styreposisjon for å ha en slave monitor der. 3G radar har god skille evne på korte avstander, liten stråle effekt, og lite strømforbruk som passer godt til innenskjærs seilas. I-pad en med på turen alikevel, og kombinasjon med å lese aviser, svar på e-post, følge med på Båtplassen, samt også ha et øye med navigasjonen synes forlokkende.

Link to post
Share on other sites

Etter litt søking på nettet fant jeg en wi fi sender som ser ut til å kunne virke.Link. Produktet er også omtalt i Båtmagasinet.BåtmagasinetDenne sammen med en App gjør at de fleste plottere kan overføres til I-pad eller tilsvarende. Satser nå på en Lowrance HDS plotter sammen med 3G radar, og denne dingsen fra Comar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...