Jump to content

Seven Marine 557 HP utenbords motor


Vbunn

Recommended Posts

557 hk bak på Silver Vikingen hadde hvert noe

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Seven Marine - 557 HP

http://www.seven-marine.com/motors/power-and-technology/

 

Noen som har denne i Norge, eller er den i det hele tatt mulig å få kjøpt her?

Lurer på hvordan en 20 fots speedbåt av typen Hydolift, Gilbert OSV hadde gjort seg med en slik :=)

 

Det største jeg har sett her i Norge er Yamaha sin 350.

 

Yamaha F350 - 350 HP

http://www.yamahaoutboards.com/outboards/V8-5_3L/overview

Kommentar fra moderator: Slått sammen 2 tilsvarende emner.
Link to post

I kjære Norge har alt sin pris.. bl.a. hk-avgiften og bensinprisen tar jo knekken på slike motorer.

Nå finnes det jo også svært få akterspeil som er dimensjonert for denne effekt og vektklassen.

Da må man nok til USA for å finne båt også.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Hverken hk aviften eller bensinprisene knekker en sånn som dette. Omtalte elementer er jo ikkje noe større enn en innenbords bensin. Jaja litt da mn det er fordi den har litt flere hestekrefter enn de fleste innenbordsmotorer men innabords med tilsvarende ytelse er godt tilgjengelig. Den koster vel bare mer enn den smaker i utgangspunktet.

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Link to post

Ja siden den koster mye i utgangspunktet så bli norsk moms og hk-avgift knekkende for de fleste potensielle kjøpere av en slik.

I allefall i dobbelinstallasjon som vel passer de fleste båter på slik størrelse best. Men moro læll.

Hvem vet kanskje det kommer en Targa eller lignende med slik motorisering etterhvert.

 

Men store dieselmotorer er jo heller ikke billige i innkjøp her til lands... så.

 

Er dette samma båt som i snutten over? Heftigste outboardmotorisering noensinne iallefall.

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Det er jo ikke en vanlig 900 kilos 20 foter vi snakker om da. Vet ikke om de har propeller montert heller for optimal fart. Det burde nå dra snerken av kakaoen uansett ;-)

Vi snakker om båtvekt bortimot 7 tonn med disse motorene http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/border_security/am/operations/oam_vessels/marine_vessels/39ft_midnight_factsheet.ctt/39ft_midnight_factsheet.pdf
Med 6 tonn og 900 hk greier den 59 mph (52 knop)

Og lydbildet var jo fantastisk ;-)

Normalt sett er vel båter med påhengsmotor litt raskere enn tilsvarende innenbordsinstallasjon med drev, men de meste ekstreme med overflatepropeller, katamaraner osv. vil jo være raskere uansett.

http://www.seven-marine.com/motors/specifications/

 

80,7 mph står det på slutten her


http://www.seven-marine.com/motors/specifications/


85 miles med 1670 hk på den lille båten der er ikkje akkurat noe å skryte av

bortimot 7 tonn er vel ikke liten båt akkurat :saint::saint:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

i forhold til en stridsvogn er den jo ikke tung :smiley:

 

bilde


Slik er det når amerikanere drar ut å fisker.

alt er stort når amerikanerne med stort bankkort skal ut å fiske. store båter, store motorer, stort bensinforbruk og stor fisk :smiley:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 1 år senere...

Hvis man setter en av motorene i revers, eller kjører på bare en motor så kan vel farten bremses noe ;-)

Men disse motorene har jo ganske lavt tomgangsturtall da.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...