knut.S Startet 28.Februar.2012 Del på Facebook Startet 28.Februar.2012 Er det noen som har erfaring med å smøre antiskli på glatt svaberg? Hva egner seg best? Jeg tenker noe sementbasert gjerne, med sand el.l. strødd oppå. Noen som har ideer om dette? Knut Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 28.Februar.2012 Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 2 komponent med sand i? Sitér dette innlegget Link to post
knut.S Svart 28.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 Ja, kanskje det . Takk Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Hørtes ut som noe skikkelig griseri! Hva med å meisle spor i fjellet for å gi bedre grep? Da slipper du maling som flasser og ser stygt ut, og får likevel sklisikkerhet. Trenger ikke være så dype spor da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
skage Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Har sett at noen har "penslet" på litt tynn murblanding (slemming)gjerne iblandet litt fliselim blir dette svært holbart og sklisikkert. At dette ser stygt ut og ikke noe hyggelig og se på er sikkert en annen diskusjon. Men jeg ville har laget en fin mur blanding og lagt på. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Jeg ville borret huller i fjellet og satt ned f.eks bøyde armeringsjern til å ågå på,mye mer diskrè,holdbart og finere enn å "male" på fjellet. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Fliselim er vel murfarget slik at det ligner litt på fjell? Hørtes ikkje dumt ut. Ellers så var min første tanke å hente hagla... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
boati Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Polyester e.l. + sandkorn egnet for formålet. Sorte sikaflex "fuger". Mange muligheter. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Hoppla. Jeg trodde øynene skulle ramle ut da jeg så denne tråden. Tipper man vil angre i all fremtid hvis man kline på plastikk på fjellet eller dekker det med sement. Skal det 'lekes på' eller er det for gangsti/veg/adkomst? Hvis det er det siste ville jeg kanskje vurdert å borre hull og skrudd en vinkelhøvlet impregnert 4-6" bjelke fast? (avhengig av hvor bratt det er) Så har man noe å gå på.. Men det forutsetter jo at man skal ha 'gangveg' Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Seilerstøvler er iallefall det glatteste som finnes på slikt føre Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 @ Knut.S: kunne du si litt mer om hva som er hensikten? Smøre polyester med sand i på et svaberg høres ut som en fryktelig dårlig ide for meg. Hvis det er for adkonst ut i båt og eller for ferdsel, er det noen grunn til at du ikke kan lage deg en liten brygge og støpe en trapp/gangvei ev. lage noe i trykkimpregnert? NB! Sjekk hva som er lovlig. Jeg tror ikke er bare å ta seg til rette hverken med smøring av antiskli eller brygge sånn uten videre, selv om du eier svaberget. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Er dette lovlig da? man har vel knapt lov å tenne bål på svaberg eller? Om det er lov så er det hvertfall en fin måte å gjøre et fint svaberg stygt - jeg gremmes.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.