Jump to content

Etterlyser skøyta "Fram" fra Rødøy, Norland. Sist sett i Drammen


sprattus

Recommended Posts

Hei er det noen som har kjennskap til en gammel treskjøyte som kommer fra Rødøy i Nordland.Skjøyta er ca 35 40 fot,navnet varFRAM,den ble solgt til oslotraktne for en del år siden.jeg har hørt at den er oppservert i Drammen.Skroet ligner på colin archer.Skulle gjerne vist om den eksisterer enda.Dem som solgte skuta sørover kalte seg Engen,fra Tjongsfjorden i rødøy kommune.

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg vet ikke hva slags informasjon du er ute etter men familien som eide skjøyta er rimelig tallrik her i tjongsfjord, både barn og barnebarn.

Den ble vist solgt nedover for en 8-10 år siden,og hvist jeg ikke husker feil så var det en 165 hk leyland diesel i båten. Hvis det er noe spesielt om selve båten du lurer på så er vell kansje familien de rette til å svare og jeg kan da vidreformidle kontakt.

Link to post
Share on other sites

Nå er dere to som har skrevet over meg begge fra Rødøy og det er jo ikke værdens største plass så skal se dere treffes på ei fergekai i ny og ne :-))) (unødvendig kommentar ja, satt bare og humret og tenkte at her sitter det to naboer og skriver....)

 

 

Hilsen en fra Gildeskål.

Link to post
Share on other sites

Var faktisk en artikkel i Meløy avisa om ei skøyte fra Meløy/Rødøy som lå til kai i de trakter, usikker på hvor. Sjekk ut i MA, ellers går det vel å høre med lokalhistorikern i Rødøy, Åkvik eller hva det var han het.

 

Hilsen en fra Meløy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...