sprattus Startet 29.Februar.2012 Del på Facebook Startet 29.Februar.2012 Hei er det noen som har kjennskap til en gammel treskjøyte som kommer fra Rødøy i Nordland.Skjøyta er ca 35 40 fot,navnet varFRAM,den ble solgt til oslotraktne for en del år siden.jeg har hørt at den er oppservert i Drammen.Skroet ligner på colin archer.Skulle gjerne vist om den eksisterer enda.Dem som solgte skuta sørover kalte seg Engen,fra Tjongsfjorden i rødøy kommune. Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Hei Jeg vet ikke hva slags informasjon du er ute etter men familien som eide skjøyta er rimelig tallrik her i tjongsfjord, både barn og barnebarn. Den ble vist solgt nedover for en 8-10 år siden,og hvist jeg ikke husker feil så var det en 165 hk leyland diesel i båten. Hvis det er noe spesielt om selve båten du lurer på så er vell kansje familien de rette til å svare og jeg kan da vidreformidle kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Nå er dere to som har skrevet over meg begge fra Rødøy og det er jo ikke værdens største plass så skal se dere treffes på ei fergekai i ny og ne :-))) (unødvendig kommentar ja, satt bare og humret og tenkte at her sitter det to naboer og skriver....) Hilsen en fra Gildeskål. Sitér dette innlegget Link to post
elfranse Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Var faktisk en artikkel i Meløy avisa om ei skøyte fra Meløy/Rødøy som lå til kai i de trakter, usikker på hvor. Sjekk ut i MA, ellers går det vel å høre med lokalhistorikern i Rødøy, Åkvik eller hva det var han het. Hilsen en fra Meløy Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Hei Jeg la ikke merke til at trådstarter også var fra rødøy før glalaksen komenterte det Snakka i går kveld med sønnen til han som solgte båten sørover, han mente at båten ble vidresolgt og senere så sakk båten,vidre skjebne veit jeg ikke noe om. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Menatte, menatte, står ikke Fram på museum i Oslo da Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Menatte, menatte, står ikke Fram på museum i Oslo da Nansen's Fram gjør visst det ja, men er dette den de mener? :p Sitér dette innlegget Link to post
sprattus Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Hvis menatte har lest det første innlegget så forstår han sikkert at det ikke er nansens Fram det er snakk om.Vet du hvilket nr av meløyavisa det innlegget sto i? Ellers takk for opplysninger. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Menatte, menatte, står ikke Fram på museum i Oslo da Jo og sjøfartsmuseet ligger bak fram ;-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.