Superkul Startet 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2012 hei fikk en link i prosjektråden min og syntes flere hundre kroner for en pakning blir drøyt .... kjøpte en gummiplate på 2mm biltema som det sto var høyt motstandsdyktig bla mot bensin litt skeptisk så jeg tok en strimmel og la oppi en bensinkanne - hvor lenge vil man tro denne må ligge der for at jeg skal føle meg trygg på at den holder?? (for og se om den løser seg opp eller no gummikorkpakning var også et alternativ men gikk for gummien andre forslag taes i mot med stor takk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
boati Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 (redigert) Naturgummi Medium handelskvalitet, egnet for forhold der det ikke kreves stor motstandsdyktighet mot varme, oljer og løsemidler. Temp.område: -25 til +70 C Neopren (CR) God ved oljesøl, lav gjennomtrengelighet og motstandsdyktighet mot ozon, klimapåvirkning og slitasje. Egnet for moderate syrer, alkalier, saltoppløsninger, enkelte løsemidler og handelsoljer. Temp.område: -20 til +100 C Nitril (NBR) Anbefales for mineraloljer, alkoholer og petroleum spesiellt under varme forhold. Rimelig motstandsdyktighet mot ekstrudering. Gode mekaniske egenskaper. Temp.område: -20 til +110 C EPDM Anbefales for bruk der det kreves motstandsdyktighet mot sollys, vær, damp og ozon. Egnet for hydraulikkvæsker med basis av fosfatestere og mange mineralsyrer. Uegnet for petroleumsbaserte oljer eller væsker Temp.område: -40 til +120 C Viton Fluorgummi av høy kvalitet som har omfattende kjemisk motstandsdyktighet og også motstand mot virkningene av oksygen og ozon. Temp.område: -10 til +200 C Silikon Utmerket motstandsdyktighet mot ekstreme temperaturer og med gode klimaegenskaper. Kan brukes i kontakt med matvarer. Temp.område: -50 til +180 C Så mao, spør biltema etter datablad på de varene de selger, jeg tror de fungerer helt greit. spørsmålet er heller hvor "gammel" er den gummien de selger, fordi all gummi har en levetid. Redigert 1.Mars.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 (redigert) hei fikk en link i prosjektråden min og syntes flere hundre kroner for en pakning blir drøyt .... kjøpte en gummiplate på 2mm biltema som det sto var høyt motstandsdyktig bla mot bensin litt skeptisk så jeg tok en strimmel og la oppi en bensinkanne - hvor lenge vil man tro denne må ligge der for at jeg skal føle meg trygg på at den holder?? (for og se om den løser seg opp eller no gummikorkpakning var også et alternativ men gikk for gummien andre forslag taes i mot med stor takk Du ser det rimelig raskt om gummien er uegnet til formålet, men prøv et døgn. Og gummien du ønsker er da Nitril(e) hardhet 70 shore. Redigert 1.Mars.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Du kan bruke Nitril. Hvor mye trenger du, og vilken tykkelse? Jeg kan sjekke restekassa på jobben Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 1.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 aaah det hadde vært kult - jeg må skjære sirkel av en firkant på 25cm x 25 cm Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Tykkelsen er 2mm? Har du inner og ytter diameter, er det en mulighet at jeg kan banke den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 da må jeg måle men det går bra jeg man kleppe sjøl hehe 2mm burde vel holde?? kokpakningen var nok kanskje 3-4 Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Klart man kan klippe, men har jeg jern i riktig diameter så slipper du og klippe vet du Er flatene helt plane går det nok greit med 2 mm, men ser hva vi har i kassa. Pakningen skal tette, ikke skrues flat. Noen som bommer på det, og da vil heller ikke pakningen tette skikkelig på lengre sikt. Skal innom jobben litt senere i dag, så får vi se hva som finnes. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Har litt rester av nitrilgummi, bare og si fra om du trenger. Tror denne var 3mm, jeg glemte og måle Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 hvis den er 3 mm og minst 25 x 25 cm er det bare å si fra hvor mye du skal ha inkl porto på im så får du adresse etc - tusen takk så langt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Den er god, du hører fra meg i løpet av helga. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 vil bare skryte litt når folk er hjelpsomme og snille tusen takk til M/S bastard - i dag kom det gummibetta til og tette mannlokket med :thumbsup: skylla gjennom bensintanken og vanntanken i dag og noe skal det være - jo et lite hull i bensintanken så nå må jeg få tak i noen /et sted dem sveiser alu Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Bare hygglig og være til hjelp. Har du en skole i nærheten med "mekken" ordner de med tanken kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.