Jump to content

hva kan brukes som pakning mannlokk bensintank

Superkul

Recommended Posts

hei fikk en link i prosjektråden min og syntes flere hundre kroner for en pakning blir drøyt ....

kjøpte en gummiplate på 2mm biltema som det sto var høyt motstandsdyktig bla mot bensin

litt skeptisk så jeg tok en strimmel og la oppi en bensinkanne - hvor lenge vil man tro denne må ligge der for at jeg skal føle meg trygg på at den holder?? (for og se om den løser seg opp eller no

gummikorkpakning var også et alternativ men gikk for gummien

andre forslag taes i mot med stor takk

Naturgummi

Medium handelskvalitet, egnet for forhold der det ikke kreves stor motstandsdyktighet mot varme, oljer og løsemidler.

Temp.område: -25 til +70 C

Neopren (CR)

God ved oljesøl, lav gjennomtrengelighet og motstandsdyktighet mot ozon, klimapåvirkning og slitasje. Egnet for moderate syrer, alkalier, saltoppløsninger, enkelte løsemidler og handelsoljer.

Temp.område: -20 til +100 C

Nitril (NBR)

Anbefales for mineraloljer, alkoholer og petroleum spesiellt under varme forhold. Rimelig motstandsdyktighet mot ekstrudering. Gode mekaniske egenskaper.

Temp.område: -20 til +110 C

EPDM

Anbefales for bruk der det kreves motstandsdyktighet mot sollys, vær, damp og ozon. Egnet for hydraulikkvæsker med basis av fosfatestere og mange mineralsyrer. Uegnet for petroleumsbaserte oljer eller væsker

Temp.område: -40 til +120 C

Viton

Fluorgummi av høy kvalitet som har omfattende kjemisk motstandsdyktighet og også motstand mot virkningene av oksygen og ozon.

Temp.område: -10 til +200 C

Silikon

Utmerket motstandsdyktighet mot ekstreme temperaturer og med gode klimaegenskaper. Kan brukes i kontakt med matvarer.

Temp.område: -50 til +180 C

Så mao, spør biltema etter datablad på de varene de selger, jeg tror de fungerer helt greit. spørsmålet er heller hvor "gammel" er den gummien de selger, fordi all gummi har en levetid.

Redigert av boati (see edit history)

hei fikk en link i prosjektråden min og syntes flere hundre kroner for en pakning blir drøyt ....

kjøpte en gummiplate på 2mm biltema som det sto var høyt motstandsdyktig bla mot bensin

litt skeptisk så jeg tok en strimmel og la oppi en bensinkanne - hvor lenge vil man tro denne må ligge der for at jeg skal føle meg trygg på at den holder?? (for og se om den løser seg opp eller no

gummikorkpakning var også et alternativ men gikk for gummien

andre forslag taes i mot med stor takk

Du ser det rimelig raskt om gummien er uegnet til formålet, men prøv et døgn.

Og gummien du ønsker er da Nitril(e) hardhet 70 shore.

Redigert av boati (see edit history)

Klart man kan klippe, men har jeg jern i riktig diameter så slipper du og klippe vet du :thumbsup:

Er flatene helt plane går det nok greit med 2 mm, men ser hva vi har i kassa.

Pakningen skal tette, ikke skrues flat.

Noen som bommer på det, og da vil heller ikke pakningen tette skikkelig på lengre sikt.

Skal innom jobben litt senere i dag, så får vi se hva som finnes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...