jensemann2 Startet 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2012 Jeg tok DP-basic for snart 5 år siden, dvs kurset går ut om en mnd. Nå har jeg nettopp havnet på DP-1 fartøy og fått 30 dager familiarisering. Spørsmålet lyder da som følger: Må jeg ta basic på nytt fordi det blir over 5 år siden jeg tok det, selv om jeg tar simulator/advancedkurset nå? Kan jeg få DP begrenset på denne DP1 båten, og så jobbe kun 2 mnd på DP2 eller 3 båt for å få unlimited? Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Gå til Natical Institute, http://www.nautinst.org/en/dynamic-positioning/index.cfm og send spm til DP Query som står der. TA Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 http://www.nautinst.org/download.cfm?docid=EAB4111C-3E32-4C00-BA1D5730F3E0665C beskriver utdanningen. TA Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 ...og der står det at all utdanningen må være gjort innen en 5-årsperiode, som avsluttes når en søker sertifikat. Betyr at du må ha ny basic slik jeg leser, og blir også underlagt de nye kraveve til nav.utdannelse, om det skulle ha noe å si. Hvilken DP har båten du er på? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 1.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 hmm, okei. Mon tro om jeg kan ta advanced nå, også begynne å opparbeide meg fartstid, for så å ta ny basic når jeg skal løse sertifikatet da.. Får høre med Ni. Båten har Rolls Royce DP Sitér dette innlegget Link to post
sailor85 Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Du må nok ta nytt basic kurs og famil. Lykke til med å få svar fra NI. Er noe av det mest håpløse jeg har vært borti noen gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.