skippern72 Startet 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2012 Vurderer å kjøpe en S. Sundancer 290 og trenger litt råd i forbindelse med å eie en sånn båt. det sitter 2 Mercruiser 5.0 mpi 2011 i den. selger forteller meg at de bruker tilsammen 35-40 l/h ved 30 knop men jeg synes dette høres lite ut.Båten er tatt inn fra USA for noen år siden, men motorene er jo som sagt 2011, har jeg forstått det riktig at når man setter inn nye motorer i båten så må de nye motorene ce merkes med båten? liker båt typen veldig godt, og håper noen deler erfaringene sine med meg Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 1.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2012 Jeg har en 1999 mod. Sea ray 290 Sundancer med en 315hk yanmar vet ikke hvilken model du har sett på . Sitér dette innlegget Link to post
skippern72 Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Den er fra 1998 Har du baugpropell på båten?hvis ikke, hvordan er det å legge til med den?en kompis hadde en 260 og den virket lett i baugen, slik at når han rygget og det blåste fra siden så tok vinden lett tak i baugen. Hvordan er sjøegenskapene på båten din, er du fornøyd? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 .... slik at når han rygget og det blåste fra siden så tok vinden lett tak i baugen. BÅT! Sitér dette innlegget Link to post
Phyx Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Det er nok per motor som det der gjelder dessverre. Har kikket mye på lignende motor og ser de bruker ca 35l/h med enkel motor i båt størrelse 23" og 1800kg Sitér dette innlegget Link to post
skippern72 Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Ja, Phyx det er mulig de er pr motor men selger påstår hardnakket at det er begge motorene. Har en kollega med en 2005 sundancer med samme motor(2005 mod) og den bruker omtrent det samme pr motor. Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Jeg monterte baugpropell sist sommer det var betraktelig letter og legge til ,jeg bakker inn i båtplassen min. Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 jeg er meget godt fornøyd med båten den er tung og veldig god i sjøen ,på den båten du har sett på er targaen fremover 1998 var første model med targaen fremover, den har ikke vinduer i skroget bare i overbygget og bare en dekksluke ,den er også litt annerledes i cabinen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.