Poseidon Svart 5.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Privat og privat. Det er da staten, som er majoritetseier. Ja, det kan du si Faxen, men det er "private" nok til at sjøfartsdirektoratet nekter å godta attester og vitnemål som er kopiert, stemplet og signert av både Telenor og Posten Uansett så betyr sikkert ikke det momentet så meget i denne sammenheng. Det som jeg er ute etter er gode argumenter som båtplassenbrukerne ønsker at skal spilles inn som tilbakemelding på den høringen som nå er pågående. Kom med innspill, så skal jeg forsøke å få tatt dem videre! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Roger jo Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 (redigert) Hva med ett amnesti for de som har båtførerbevis, og som har ført båt noen år. Her er hva britene må kunne. http://www.batliv.se...1_40_eng%20.pdf http://www.rya.org.u.../Pages/icc.aspx http://www.irishsail...20the%20ICC.pdf Australia på gli http://www.yachting....%2F8337%2F23998 Søknad http://www.sailing.g...cation-form.pdf Slik ser sertifikatet ut. http://www.batliv.se/batforarintyg/ICC_res1_40_eng%20.pdf Redigert 5.Mars.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
baatsman Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 An ICC is valid for 5 years from the date of issue. Klippet ut fra linken til roger-jo Dette var det ene spørsmålet mitt tidligere. Og i og med det er et sertifikat som er internasjonalt, så er det helt sikkert samme regelverk "all over" Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
M/S Bastard Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Ja, det var ikke småtteri Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 An ICC is valid for 5 years from the date of issue. Dette var det ene spørsmålet mitt tidligere. Og i og med det er et sertifikat som er internasjonalt, så er det helt sikkert samme regelverk "all over" Har på følelsen at Norge trer Nisselua ned over ørene og skal kjøre Laight, Laight. Ikke mye internasjonalt etter det jeg kan se. Tror det var på Australia siden at de sa at i Norden var det tut og kjør på gamle måten. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
baatsman Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Poseidon, jeg mener følgende: 1 Så lenge det ikke det noen utvidelse i forhold til dagens prøve, bør de som har dagens sertifikat, kunne få oppgradert til ICC. MEN hvis det ikke det søkes om oppgradering, frafaller muligheten til konvertering innen en gitt dato(j.før tilbudet om C1 klasse bil). Mao ingen innskrenkninger i forhold til dagens prøve. 2 De som tar prøven fremover fra f eks 01.01.2013 eller er født etter xx.xx.xxxx. må ta prøven etter de regler som fastsettes. 3 Ser ingen grunn til gjøre forskjell på motorbåt/seilbåt. Men kan være en event ekstra "modul" for hurtigbåter over f eks 50-55knop. Høy hastighet, krever større årvåkenhet/kompetanse Dette er i samsvar med f eks sertifikat for kjøretøy, hvor en ser at regelverket er endret i forhold til årstall man tok sertifiakt. Eks. Enkelte med bilsertifikat kan f eks kjøre lett motorsykkel, bil med henger med totalvekt over 3,5 tonn og lastebil inntil 7,5 tonn. Det ville være merkelig at ved regelendring så må en foreta en eller annen prøve. Med det innrømmes slett arbeid ved forrige innføring. Men ikke i veien for å markedsføre D5L mere, for å få enda mer kompetanse ut på sjøen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Roger jo Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Her kan en registrer seg og teste kunnskapene. http://www.ryainteractive.org/course/view.php?id=76 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.