Jump to content

Internasjonalt båtførerbevis "ICC" ute på høring


Poseidon

Recommended Posts

Privat og privat. Det er da staten, som er majoritetseier.

 

Ja, det kan du si Faxen,

men det er "private" nok til at sjøfartsdirektoratet nekter å godta attester og vitnemål som er kopiert, stemplet og signert av både Telenor og Posten :headbang:

 

Uansett så betyr sikkert ikke det momentet så meget i denne sammenheng.

Det som jeg er ute etter er gode argumenter som båtplassenbrukerne ønsker at skal spilles inn som tilbakemelding på den høringen som nå er pågående.

 

Kom med innspill, så skal jeg forsøke å få tatt dem videre!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post

Hva med ett amnesti for de som har båtførerbevis, og som har ført båt noen år.

 

Her er hva britene må kunne.

http://www.batliv.se...1_40_eng%20.pdf

http://www.rya.org.u.../Pages/icc.aspx

 

http://www.irishsail...20the%20ICC.pdf

Australia på gli

http://www.yachting....%2F8337%2F23998

Søknad

http://www.sailing.g...cation-form.pdf

Slik ser sertifikatet ut.

http://www.batliv.se/batforarintyg/ICC_res1_40_eng%20.pdf

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post

An ICC is valid for 5 years from the date of issue.

Dette var det ene spørsmålet mitt tidligere. Og i og med det er et sertifikat som er internasjonalt, så er det helt sikkert samme regelverk "all over"

 

Har på følelsen at Norge trer Nisselua ned over ørene og skal kjøre Laight, Laight.

Ikke mye internasjonalt etter det jeg kan se.

Tror det var på Australia siden at de sa at i Norden var det tut og kjør på gamle måten.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post

Poseidon, jeg mener følgende:

 

1

Så lenge det ikke det noen utvidelse i forhold til dagens prøve, bør de som har dagens sertifikat, kunne få oppgradert til ICC. MEN hvis det ikke det søkes om oppgradering, frafaller muligheten til konvertering innen en gitt dato(j.før tilbudet om C1 klasse bil).

Mao ingen innskrenkninger i forhold til dagens prøve.

 

2

De som tar prøven fremover fra f eks 01.01.2013 eller er født etter xx.xx.xxxx. må ta prøven etter de regler som fastsettes.

 

3

Ser ingen grunn til gjøre forskjell på motorbåt/seilbåt. Men kan være en event ekstra "modul" for hurtigbåter over f eks 50-55knop. Høy hastighet, krever større årvåkenhet/kompetanse

 

 

Dette er i samsvar med f eks sertifikat for kjøretøy, hvor en ser at regelverket er endret i forhold til årstall man tok sertifiakt.

 

Eks. Enkelte med bilsertifikat kan f eks kjøre lett motorsykkel, bil med henger med totalvekt over 3,5 tonn og lastebil inntil 7,5 tonn.

 

Det ville være merkelig at ved regelendring så må en foreta en eller annen prøve. Med det innrømmes slett arbeid ved forrige innføring.

 

Men ikke i veien for å markedsføre D5L mere, for å få enda mer kompetanse ut på sjøen.

Vi sees!

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...