Superkul Startet 2.Mars.2012 Del på Facebook Startet 2.Mars.2012 hva gjør man og hva kan det koste i avgift?? en som sa han tok inn en motor og hadde kvittering fra svensk butikk på at den var overhalt for kunde for 10 000kr så tøffet han gjennom men hvis man i en tenkt situasjon frakter en motor til sverige ,får den overhalt og henter den tilbake kan man vel fort dette i en felle??? skulle kanskje registrert at den ble tatt inn til sverige først?? alt. er å lesse den på hengeren og feie over og satse men da kan man vel også få inndratt hele maskinen?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
puddingen Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Mye brukt metode Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 (redigert) hvem av di hehe den å fjerte gjennom eller med kvitt på overhalt virker litt for lettvint syntes jeg og bare ta med en gammal motor til sverige og bet x ant kr og ta den med tilbake uten og regge utførsel e.l først Redigert 2.Mars.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bearded Beast Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Sånn i utgangspunktet koster det 155,50 pr hk pluss moms å importere en båtmotor. Mn eg forstår ikkje hva du egentlig mener her. Skal du kjøpe en motor i Sverige eller skal du på verksted i Sverige md en Norsk motor Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 jeg fant en veldig bra motor i sverige og vil ta den inn men og bet 40 lapper bare i hk avgift blir ikke aktuelt - men sjappa mente han kunne skrive kvitt så man slapp slikt man kunne "late" som det var bare reparert for fks 10 lapper - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mouche Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Finnes et eget forum som heter "Crime pays" - anbefales! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
TPBS-277 Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Man plokker av ALT mariniserings utstyr og tar den inn som bilmotor.Da betaler du moms av kjøps summen.Deretter er det en kveld i garasjen med og montere delene på motoren og så er det rett i båten. Men om du har gitt under 6000 nkr for den så er det momsfritt om du henter den selv. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Moralsk forkastelig,men ja du må ta den inn som bilmotor. Har stoppet i tollen selv med motor på planet,tollgubben gadd ikke se på papirene en gang..... Bare tittet ut av vinduet og sa "En gammal Cheva åtta!-den e inte mycket væærd,ska du ståppa den i en Volvo?" Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Finnes et eget forum som heter "Crime pays" - anbefales! jeg har ingen intusjoner om og gjøre noe ulovelig men kanskje gjøre noen krumspring ala versjon pelle den fra verandre og kalle det en bilmotor - føler meg ikke som noe kjeltring for og spare 40 lapper på en gammel motor som jeg aldeles ikke betaler 35000 for og 40 000 i hk avgift (finnes motorer i norge i bøtter og spann som blir vesentlig billigere en det) hvis jeg skulle gjort det ulovelig hadde jeg holdt kjeft og kjørt en stille skogsvei over grensa så heng på mouche du har kalt meg alt fra trygdesvindler til patetisk kjeltring, du og sydvesten har et betydelig problem som gidder å holde på sånn - har prøvd å ta igjen også men det er nyttesløst for dere har så fordømt rett hele tia Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Du er klar over man får ny 350 longblock til rundt 20 000.- her til lands ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 jeg har undersøkt og dem koster minst 25 000 ++++++ og da må jeg ha alt det andre mariniseringsgreiene har regnet frem og tilbake mange ganger - en på forumet som skal selge en komplett 271 m vann i olja og drev som er nyoverhalt for 35000 - og plusser jeg på 25000 blir det for 60 000 og overhale og rep den gamle med maskinering ol blir det vel nesten like dyrt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 (redigert) 35 tusen for en gåen motor m drev var skammelig høgt priset!! 10-15 kan en regne for komplett drev. Motoren omtrent verdiløs om den er full i vann. Ingen hensikt å reparere på iallefall da nytt er bedre og ikkje minst nytt! La oss si ny motor koster 25 med ny forgasser og tenning. Og i tillegg kommer svinghjul 4 manifolder 8 sjøvannspumpe 4 og litt småsaker. Altså kommer det på rett over 40 for en spill ny komplett motor minus drev. Mao rundt 50 med drev. En brukt fungerende motor komplett med alt skal ikkje koste ei krone over 25 tusen. Redigert 3.Mars.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 jeg er helt enig plutonium men om man i hele tatt får tak i ...... og så høye overpriset er det meste jeg har snubblet over ... si i fra enybody hvis dere vet om noe rundt om drevet er et 290 dp drev men den ødlagte motoren var t.o.m saltvannkjølt så ja det er spenstig prisforlangende hvor får jeg tak i shortblokk til 20?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordland Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=10105123 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27839744 her for eksempel står en liste med ymse Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Moralsk forkastelig,men ja du må ta den inn som bilmotor. Det som er mest moralsk forkastelig hær er vel fra mitt synpungt den blodprisen myndihetene forlanger i avgift for en gammel sliten motor. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Moralsk forkastelig eller ei, å fortolle en båtmotor som bilmotor er et lovbrudd samme hvordan man ser på det. Enhver oppegående toller vil gjennomskue et slikt forsøk om de går inn for det. Jeg ville ha prøvd å gjøre det på den lovlige måten i stedet, da sitter man igjen med en mye bedre følelse etterpå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 enig med begge siste men en toller greier ikke påstå eller mene en ren 350 chevy maskin er en båtmotor tar man av manifoiler svinghjulskåpe vannpumpe etc så ER det EN bilmotor om kjerringa kjører egen bil med småbettane i eller om jeg tar 2 turer så er det fullt lovlig teknisk sett så er det en bil tur med bilmotor og en tur med noen båtdeler det er tross alt en bilmotor som er marinisert Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Når avgiften er større enn verdien på varen så er det ran på åpen gate. Og likedan at det skal være full avgift uansett årgang er meir som justismord Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 Enhver oppegående toller vil gjennomskue et slikt forsøk. He he.Ja si ifra om du finner en av dem. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 De tollerne jeg har snakket med har i alle fall virket som oppegående mennesker. Men andre har kanskje andre oppfatninger om saken, det regnet jeg egentlig med. Det er faktisk veldig enkelt å lese av serienummeret på motoren og sjekke med Volvo hva denne ble levert som. Er den opprinnelig solgt som båtmotor, blir den aldri en bilmotor samme hvor mye du plukker av den. Men hvorfor gjøre det vanskelig? Hvorfor ikek kjøpe en brukt bilmotor og en havarert båtmotor i Sverige og ta delene inn på lovlig vis? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Superkul Svart 3.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 hvis volvo har et system med nr som gjør at dem vet at det er båt eller bilmotor ville jeg blitt veldig imponert - jeg prøvde å få greie på om en motor jeg skulle kjøpe en gang - riktignok en volvo 16v var stjålet fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noe link til bil eller opphav ikke var det noe register som sa fra om bilen den satt i var stjålet osv osv bla bla hehe som dem sa handle etter magefølsen og om det er i god tro - har du kvittering med navn og nr går det uansett utover han Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
TPBS-277 Svart 4.Mars.2012 Del på Facebook Svart 4.Mars.2012 En behjent av meg ble i sin tid tatt med en stjålet ny 454 cid mercruiser i en gammel Dodge van.Den klarte de ikke og finne ut noe mere om en at den var sendt fra fabrikk i Belgia og til Norge en plass.Selv om det var innbrudd på Vindy fabrikken en uke og tidligere og flere av de motorene forsfant fra lageret dær.Så at de haret kartotek som sier at det støpenummeret dær er levert til en båtmotor i Sverige ville jeg regne som en gedigen sensasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2012 Del på Facebook Svart 4.Mars.2012 Jarle B - ser du fortsatt har din Powercraft til salgs, så du den som nettop ble solgt i Fredrikstad? Annonsert til 160' med en Yamaha 200hk fra '99 samt henger som var nyere. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Superkul Svart 4.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2012 ja den så jeg - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.