Jump to content

tolle inn vp 271 v8 fra sverige hva gjør man


Superkul

Recommended Posts

hva gjør man og hva kan det koste i avgift??

 

en som sa han tok inn en motor og hadde kvittering fra svensk butikk på at den var overhalt for kunde for 10 000kr så tøffet han gjennom

 

men hvis man i en tenkt situasjon frakter en motor til sverige ,får den overhalt og henter den tilbake kan man vel fort dette i en felle??? skulle kanskje registrert at den ble tatt inn til sverige først??

 

alt. er å lesse den på hengeren og feie over og satse men da kan man vel også få inndratt hele maskinen??

Link to post

Moralsk forkastelig,men ja du må ta den inn som bilmotor.

 

Har stoppet i tollen selv med motor på planet,tollgubben gadd ikke se på papirene en gang..... Bare tittet ut av vinduet og sa "En gammal Cheva åtta!-den e inte mycket væærd,ska du ståppa den i en Volvo?"

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post

Finnes et eget forum som heter "Crime pays" - anbefales!

 

jeg har ingen intusjoner om og gjøre noe ulovelig men kanskje gjøre noen krumspring ala versjon pelle den fra verandre og kalle det en bilmotor - føler meg ikke som noe kjeltring for og spare 40 lapper på en gammel motor som jeg aldeles ikke betaler 35000 for og 40 000 i hk avgift (finnes motorer i norge i bøtter og spann som blir vesentlig billigere en det)

hvis jeg skulle gjort det ulovelig hadde jeg holdt kjeft og kjørt en stille skogsvei over grensa

så heng på mouche du har kalt meg alt fra trygdesvindler til patetisk kjeltring, du og sydvesten har et betydelig problem som gidder å holde på sånn - har prøvd å ta igjen også men det er nyttesløst for dere har så fordømt rett hele tia

Link to post

jeg har undersøkt og dem koster minst 25 000 ++++++ og da må jeg ha alt det andre mariniseringsgreiene

har regnet frem og tilbake mange ganger - en på forumet som skal selge en komplett 271 m vann i olja og drev som er nyoverhalt for 35000 - og plusser jeg på 25000 blir det for 60 000

og overhale og rep den gamle med maskinering ol blir det vel nesten like dyrt

Link to post

35 tusen for en gåen motor m drev var skammelig høgt priset!! 10-15 kan en regne for komplett drev. Motoren omtrent verdiløs om den er full i vann. Ingen hensikt å reparere på iallefall da nytt er bedre og ikkje minst nytt!

 

La oss si ny motor koster 25 med ny forgasser og tenning. Og i tillegg kommer svinghjul 4 manifolder 8 sjøvannspumpe 4 og litt småsaker. Altså kommer det på rett over 40 for en spill ny komplett motor minus drev. Mao rundt 50 med drev. En brukt fungerende motor komplett med alt skal ikkje koste ei krone over 25 tusen.

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post

Moralsk forkastelig eller ei, å fortolle en båtmotor som bilmotor er et lovbrudd samme hvordan man ser på det. Enhver oppegående toller vil gjennomskue et slikt forsøk om de går inn for det. Jeg ville ha prøvd å gjøre det på den lovlige måten i stedet, da sitter man igjen med en mye bedre følelse etterpå...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

enig med begge siste

men en toller greier ikke påstå eller mene en ren 350 chevy maskin er en båtmotor

tar man av manifoiler svinghjulskåpe vannpumpe etc så ER det EN bilmotor

om kjerringa kjører egen bil med småbettane i eller om jeg tar 2 turer så er det fullt lovlig

teknisk sett så er det en bil tur med bilmotor og en tur med noen båtdeler

det er tross alt en bilmotor som er marinisert

Link to post

De tollerne jeg har snakket med har i alle fall virket som oppegående mennesker. Men andre har kanskje andre oppfatninger om saken, det regnet jeg egentlig med.

 

Det er faktisk veldig enkelt å lese av serienummeret på motoren og sjekke med Volvo hva denne ble levert som. Er den opprinnelig solgt som båtmotor, blir den aldri en bilmotor samme hvor mye du plukker av den. Men hvorfor gjøre det vanskelig? Hvorfor ikek kjøpe en brukt bilmotor og en havarert båtmotor i Sverige og ta delene inn på lovlig vis?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

hvis volvo har et system med nr som gjør at dem vet at det er båt eller bilmotor ville jeg blitt veldig imponert - jeg prøvde å få greie på om en motor jeg skulle kjøpe en gang - riktignok en volvo 16v var stjålet fikk jeg beskjed om at det ikke fantes noe link til bil eller opphav ikke var det noe register som sa fra om bilen den satt i var stjålet osv osv bla bla hehe som dem sa handle etter magefølsen og om det er i god tro - har du kvittering med navn og nr går det uansett utover han

Link to post

En behjent av meg ble i sin tid tatt med en stjålet ny 454 cid mercruiser i en gammel Dodge van.Den klarte de ikke og finne ut noe mere om en at den var sendt fra fabrikk i Belgia og til Norge en plass.Selv om det var innbrudd på Vindy fabrikken en uke og tidligere og flere av de motorene forsfant fra lageret dær.Så at de haret kartotek som sier at det støpenummeret dær er levert til en båtmotor i Sverige ville jeg regne som en gedigen sensasjon.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...