AndersJu Startet 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2012 Hei Går over ledinger til dynamo,starter og batteri i båten. Har en halco26 med ford 2715E motor. Usikker på hvor kraftig dynamoen er, og har to batteri, et på 160amh og et på 120 amh, koblet med manuell velger (1,2 og 1+2). Har lest at for å få optimal ladning bør dynamoen sjekke spenningen på batteri og ikke på dynamo. Usikker på hva denne dynamoen gjør, men har jeg forstått det riktig at der er regulatoren som den runde "dingsen" med ledning bort til B+ på dynamoen. Hvis så, kan denne da forlenges bort til batteriet, eller batterivelgeren for å unngå spenningsfall? Hvor kraftig dynamo bør en ha? Er det mulig å se ut i fra bildet hvordan en eventuelt skal koble en ekstern regulator? Hilsen Anders Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Den runde dingswen er en støykondensator, ikke tenk på den. skal du ha høyere ladespenning skift dynamo feks. iskra 100ampere den får du med rette fester til din motor hos maritim den får du også med sensorkabel som føler spenningen på batteriene. Dette har jeg droppet for ladespenningen ligger på 14,6 volt uten. Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Hei Jeg tror denne dynamoen har en "sense"(s) ledning son er den ene av de to på den sorte kontakten.Denne ledingen skal gå til batteri pluss. Den andre er L som er ladelampe. Regulatoren er innebygd og styres av denne sense ledningens spenning. Du kan montere utvendig regulator, men da må en spesialist gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 (redigert) Er dette noe å satse på tro ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57271399&alertId=8402066&WT.synd_type=agent Det er en gnistbeskyttet universell generator for marint bruk med fem festepunkter på toppen som finnes i 160A og 220A versjoner. Redigert 10.April.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.