cilmguy Startet 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2012 Jeg trenger litt hjelp. jeg skal kjøpe en pioner maxi med johnson 9,9 Hk og lurer litt på hvordan jeg kan gjøre om denne motoren til en 15 hk? Har lest litt rundt og sett at det står at det er en del som har hatt noen problemer med Johnson motorene, er dette relevant info? Ca hvor fort går en slik 13 foter med 3 personer ombord med 9,9 og 15 hk? Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 like fort Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Hei Jeg tror denne har en skive/pakning i aluminium med mindre hull enn innsug/forgasser. Den var allerede fjernet fra salgsstedets verksted når jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget Link to post
cilmguy Svart 4.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Takk for svar Tror du det er noe jeg kan gjøre selv, eler trenger jeg hjelp av en mekaniker? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Vil tro du klarer dette selv, men jeg mener fast og bestemt det er en plate bak reedventilen på denne motoren som må fjernes, og at du enten må bytte forgasser eller bare dyser, litt usikker på den biten når det gjelder forgasser/dyser på denne motormodellen din. Fart vil vel ligge på rundt 15-18knop tipper jeg og forskjellen på farten vil nok ikke være merkbart mye, men motor vil kanskje jobbe litt lettere (eller mindre tungt), for å få båten i plan. Hadde tidligere selv en Duramar 300 gummibåt med oppblåsbar kjøl som jeg brukte en 10hk Jonhson/evinrude på, og før den ble bygget om til 15hk, hadde båten en toppfart på ca 20knop og etter trimming ble farten 22-23 GPS målte knop uansett om vi var 1 eller 3 personer i båten. Korrekt Høydejustering av motor pluss riktig tilting har nok mer å si på farta enn hva trimming av motoren utgjør her på din motor og båt. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Diddn Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 (redigert) Hei denne motoren trimmes ved å fjerne restrictor platen / en plate med et mindre hull i enn selve forgasseren som enkelt fjernes ved å ta av forgasseren ta vekk denne platen som sitter mellom forgasser og innsugningsmanifoilen, hvis ikke dette allerede er gjort. Hvis det står GT på motor dekselet. Redigert 4.Mars.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cilmguy Svart 5.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.