kringeland Startet 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2012 Noen som kjenner til stekeovn med microfunksjon. Tenker da ikke på micro med grillelement men en mikro der det også går ann å steke f.eks steik og rundstykker. Har ikke plass til komfyr uten store ombygginger men savner steikeovnen i tilegg til microovn. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Roger jo Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Noen som kjenner til stekeovn med microfunksjon. Ja både Miele og Asko har stekeovn med microfunksjon. Men micro med stekeovn er verre. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Ja, alle nordwest og najad har det som standard. Ovnen er micro, varmluft, vanlig og grill. 220v via inverter Mener å huske at merket er samsung. Enkleste for å vite mer er antakelig å ringe NordWest og spørre etter Niclas på after sales. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 (redigert) Måtte lete litt etter et passende bilde. Slik ser vår ut, men jeg tror den er byttet med en mer moderne variant nå Kona er godt fornøyd med denne. Vi lager mange langstekte ting, dog ikke stek eller ribbe Redigert 4.Mars.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Disse bruker vel endel strøm,antar man må bruke landstrøm eller generator. Det er vel ikke særli aktuelt med inverter.. Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Holder med inverter om batteriene er rimelig fulle. Vi har 675 Ah forbruksbank. Trådstarter har en Princess 45. Gode sjangser for solid batteribank eller generator der Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Jeg har en Sharp med varmluft, grill og micro. Bruker bare varmluft, da denne fungerer meget bra. Den drar en liten KW og jeg kjører den over inverter når jeg er underveis og når jeg ellers har rikelig med strøm. Kjøres generatoren ila dagen, gjøres dette i forbindelse med kokkeleringen. Inverteren på 2500W får nok tilførsel fra to 60/24 dynamoer drevet av flatremmer. For meg som er så glad i å gå sakte, er dette en perfekt løsning. Jeg lager middag, spiser og vasker opp underveis og kommer til havn og er ferdig med alle dagens gjøremål. Bare å gå løs på ankerdrammen med varm vv tank og fulle batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 (redigert) Jeg kjøpte denne fra Coop OBS, helt grei til å varme rundstykker med Hugin Flint Kombiovn i rustfri stål med varmluft, grill og mikrofunktion. Kapacitet 21 liter. 14 kg. 5 effekt trin, incl optøningsfunktion Signal ved endt tilberedning, børnesikring samt ur 60 min. timer. Glas drejetallerken Ø 31,5 cm. Temperature fra 140 til 200 grader Farve: Stål H:33 x D:54 x B:43 cm Effekt: Mikro 800 watt, Grill 1200 watt, Varmluft 1200 watt Redigert 4.Mars.2012 av Aurora Boralis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Ved lang tids steking som trådstarter spør om har vi erfart at ovnens omgivelser blir ganske så varme. Faktisk så varme at ovnen sluttet å virke etter ca 45 minutters steking på 220 grader. Vi fikk ny ovn - og det samme skjedde igjen. Det var da vi fant ut at det er en automatisk overopphetingsbeskyttelse. NordWest sa at deres installasjon er i hht anbefalinger fra produsent, hvilket de også sa ikke var godt nok Etter at NW åpnet opp for betydelig bedre lufting under ovnen har den fungert meget godt. Vi var visst de første som lagde hjemmelagd lasagne og fløtegratinerte poteter i ovnen (ikke samtidig da...) Skriver dette som et tips om at det er viktig med god lufting Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 helt grei til å varme rundstykker med Og dett var dett? Er den ikke brukanes til noe annet? Vurderer en micro, men hadde vært greit med grill og varmluft i tillegg. Siden jeg ikke har lyst å fjerne noe skapplass, passer det best med en frittstående modell. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Rångepådl Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Mariell: Den kan sikkert brukes til så mangt, men det er begrenset plass innvendig og max temp er 200 grader. Brukte den problemfritt via inverter under gange, landstrøm ellers. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.