Jump to content

Stekeovn med Microfunksjon finnes det ?

kringeland

Recommended Posts

Jeg har en Sharp med varmluft, grill og micro. Bruker bare varmluft, da denne fungerer meget bra.

Den drar en liten KW og jeg kjører den over inverter når jeg er underveis og når jeg ellers har rikelig med strøm. Kjøres generatoren ila dagen, gjøres dette i forbindelse med kokkeleringen.

Inverteren på 2500W får nok tilførsel fra to 60/24 dynamoer drevet av flatremmer.

For meg som er så glad i å gå sakte, er dette en perfekt løsning. Jeg lager middag, spiser og vasker opp underveis og kommer til havn og er ferdig med alle dagens gjøremål. Bare å gå løs på ankerdrammen med varm vv tank og fulle batterier.

Jeg kjøpte denne fra Coop OBS, helt grei til å varme rundstykker med

untitled.jpg

Hugin Flint

Kombiovn i rustfri stål med varmluft, grill og mikrofunktion.

Kapacitet 21 liter. 14 kg.

5 effekt trin, incl optøningsfunktion

Signal ved endt tilberedning, børnesikring samt ur

60 min. timer. Glas drejetallerken Ø 31,5 cm.

Temperature fra 140 til 200 grader

Farve: Stål

H:33 x D:54 x B:43 cm

Effekt: Mikro 800 watt, Grill 1200 watt,

Varmluft 1200 watt

Redigert av Aurora Boralis (see edit history)

Ved lang tids steking som trådstarter spør om har vi erfart at ovnens omgivelser blir ganske så varme. Faktisk så varme at ovnen sluttet å virke etter ca 45 minutters steking på 220 grader. Vi fikk ny ovn - og det samme skjedde igjen. Det var da vi fant ut at det er en automatisk overopphetingsbeskyttelse. NordWest sa at deres installasjon er i hht anbefalinger fra produsent, hvilket de også sa ikke var godt nok :smiley: Etter at NW åpnet opp for betydelig bedre lufting under ovnen har den fungert meget godt. Vi var visst de første som lagde hjemmelagd lasagne og fløtegratinerte poteter i ovnen (ikke samtidig da...:smiley:)

Skriver dette som et tips om at det er viktig med god lufting

helt grei til å varme rundstykker med

Og dett var dett?

Er den ikke brukanes til noe annet?

Vurderer en micro, men hadde vært greit med grill og varmluft i tillegg.

Siden jeg ikke har lyst å fjerne noe skapplass, passer det best med en frittstående modell.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...