Jump to content

Mercruiser 7,3L D, bolt og "plasten" rundt på startmotor knakk av


ollebolle2

Recommended Posts

Har koblet opp en Quick ladeseparator. I den forbindelse kom bolten for tilkobling av + på startmotoren ut når jeg monterte igjen. "støpegodset eller plasten" rundt denne bolten knakk av. Må hele startmotoren byttes eller er det mulig å bytte bare dette "innslaget"?

Er en Mercruiser 7,3L diesel V8 300Hk 2002modell startmotor er på 2,4Kw

Redigert av ollebolle2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

4600,- for et nytt innslag! Ja det må det jo være vert siden den er dyttet inn i en pose det står Mercruiser på.Spesielt når dette http://www.amerikanskebildeler.no/shop/index.php?cPath=864_203_1659

gjør samme jobben.

Til de som hardnakket påstår at et bil innslag vil gå i filler om et par år vil jeg bare spørre om dette.. Hvor jævla mange år har du tenkt og beholde den båten med tanke på at du kan bytte det innslaget 7 ganger til den prisen og de varer helt sikkert minst 2 år selv i båt.

Om 14 år er selv en International 7,3 utslitt.

Link to post
Share on other sites

Eg setter gjerne inn innslag for bil men er redd for å bestille feil.. Eneste som står på innslaget (som jeg har skrudd ut) er:35640940, og når jeg søker på ebay finner jeg ikke noe med dette nr. Forstår det slik at jeg må ha ut starteren for å søke på starternr??

Link to post
Share on other sites

For et innslag som sikkert koster under 1000 lappen hadde jeg ikke giddet og bestille fra utlandet.Like greit fra et Norsk firma som du har garranti fra og du får helt sikkert lov til og returnere det eller bytte det til et annet om det ikke passer om du spør om det.Ringer du på formiddagen har du det i posten dagen etter somregel.Enklere får du det ikke.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

De kunne skaffe ny starter, men var visst ikke noen starter som var vanlig dette og endel detektivarbeid måtte til for å finne en kompatibel starter visstnok. De skulle ha 2800+mva dvs likt som originaldel (er vel samme starter tenker eg)

Nytt innslag var ikke solgt som del til denne på usautoparts såvidt eg forstod.

Kanskje et annet innslag ville virket, men trur eg går for ny original starter. Prisen var ikke ruin uansett..

Redigert av ollebolle2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter en feilleveranse fikk jeg i dag ny original starter, og jeg er glad for at jeg byttet hele starteren og ikke bare innslaget.. Denne starteren drar motoren rundt mye lettere enn den gamle. Har tidvis i vinter hatt problem å dra rundt og har relatert det til batteriene\\kabler så har terminert kablene på nytt og kortet inn lengdene..

Har egentlig aldri slått meg at startmotoren kan "tape seg" slik??

Redigert av ollebolle2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...