beauty of aqua Startet 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2012 har ett fat på 200 liter med avgiftsfri diesel som sjefen sier jeg kan få og bruke på båten. Men det som er,er at lokket ikke har vært skikkelig tilskrudd,og det er da følgelig en del vann som har kommet inn i tanken. Men er det ikke slik at vannet legger seg i bunnen..slik at jeg kansje kan pumpe ut det øverste og benytte meg av denne?? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
index Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Det går helt fint det! Resten fyller du på gjennomsiktige plastkanner, så kan du helle av dieselen samtidig som du følger med på at vannet ikke følger med. Jeg hadde problem med vann i parafinen til oljefyren hjemme et år. Fylte restene fra fatet på spylervæskekanner, og lot dem stå ute. Når frosten kom, frøs vannet og jeg kunne helle parafinen tilbake på fatet igjen. Ikke en dråpe gikk til spille, kun isen ble igjen i kannene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sailor85 Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Skeeeeeeptisk.... Diesel og vann pleier jo ikke være synonymt med problemfri båttur Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 hvis du gjør som Index skriver så burde det gå helt fint, skal du være enda mer nøye så kjør all dieselen gjennom filter før du fyller på båten Hilsen Rune Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 støtter rune her.... sug den gjennom separator :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
DieselDahl Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 Dieselen lagres i fjellanlegg flytende oppå sjøen så den er så full av vann som den kan være før du får den på tanken. Har selv hatt noen fat som jeg stakk om når vannet i bånn hadde frøset til is. Ikke tro at det ikke er vann fra før av i dieseltanken din.... Drenering i bånn er et must. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Bunnkran er ikkje lovlig lenger, men det er mange gode forslag til å lage sugerør nedi. Fjellanlegg flytende oppå sjøen DieselDahl? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
DieselDahl Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Jepp, sjursøya i Oslo f.eks. Olje flyter vettu. Og i fjellet er temperaturen veldig stabil. Diesel på en tank som nedkjøles vil felle ut vann, varmes den opp absorbeses vann, f.eks. fra atmosfæren. At bunnkran ikke er lov lenger er jo trist, får lage en liten sump med eget drensopplegg fra toppen da. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 5.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Er det ikke tilatt med drenering i bunn? Trodde det var OK, men at det var krav til to barrierer. F.eks ventil + plugg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.