Suzuki Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Rolig sent i uken og kanskje helgen, men .....Nok et Lavtrykk på vei... Har allerede fått navn, JOSTEIN.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Divemaster Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Har allerede fått navn, JOSTEIN..SuzukiMorsomt ..... lurer på om de britiske vennene mine vet om dette navnet ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skipper Worse Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Rolig sent i uken og kanskje helgen, men .....Nok et Lavtrykk på vei... Som vil være rundt Island til helgen og som sikkert vil fortsette til Norge.... kanskje ikke så dypt som det vi hadde her borte i går ... men som sikkert vil bringe noe vind ... men mer kjølig luft.... Hehe, den lille høytrykksryggen som kommer opp og sier "her er jeg" før den forsvinner igjen, den har JEG bestilt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
John_Kr Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Fikk no testet "ny" porten på båtnaustet i dag. Vannstanden var høyere i dag en på mandag. Den holdt fint i dag. Nå kl.1545 begynner vinnen å øke på kraftig fra øst, dreier sikkert til sør og sørvest ute på kvelden. Øker sikkert på i styrke også. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
`MINA' Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Surt i Kristiansand også i dag. I min båthavn ( Korsvik ) forsvant deler av flytebryggene i dag. Fikk endelig kjøpt fast båtplass i dag også, men plassen min ligger nå å driver på fjorden litt til venstre på øverste bildet GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
John_Kr Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Trur dere skal være glad for at ikke dere hadde båtene ved brygga. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Trond M. Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Diise bildene fikk jeg frysninger på ryggen av. Men, dette er vel naturens måte å si ifra at dette er ikke rette plassen å legge flytebrygger på? mvh Trond M. Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Diise bildene fikk jeg frysninger på ryggen av. Men, dette er vel naturens måte å si ifra at dette er ikke rette plassen å legge flytebrygger på? mvh Trond M. Kristiansand Kommune synes dette var en flott plass i 1985 ( ?? ) når dette brygge anlegget ble laget. Regner med at de nå får ganske store vedlikeholdsutgifter når dette skal rettes opp i. 2 ledd av flytebryggene er borte, mange uteliggere ligger å driver i fjæra, og plankene på bryggene er slått løs. Minst 2 små båter henger i fortøyningene under vann GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Sabeltann Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 (redigert) Idag har det blåst kraftig i Stavanger, var nede i havna manga ganger i dag, iført vadebukse og fiskejakken!! Var skikkelig høy vannstand. Dukket plutselig opp en kobbe(sel) innfor båten min,,,han var vist litt desorientert. Dere må se bildene ifra SA Var en snekke som ble løftet av slippen og hevet inn på Sandestranden i dag.. Så selv bølger på over 10meter som brøt der hvor bunnen er ca 15-20meter. Dette var utenfor Sandebukta. Stod og så fra land på ene siden, den ene grønnsjøen som for inn mot stranda gjorde at hytter langs land på andre siden forsvant bak bølga!! Kvitsøy kommune har bølgemåler ca 100meter fra lang på vest siden av kvitsøy, der ble det målt en bølge på nesten 17meter.... Så flere små båter som var ødelagte, samt en Scand 26 som var slitt og lå og ble ødelagt mot kai, var ikke trygt og gå ut på moloen,... Har litt bilder skal se om jeg får lagt de ut i kveld. Redigert 12.Januar.2005 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Nå må det vel snart være nok av storm og dritt vær!!!!!!! Håper det roer seg så det gå an å dra en rolig fisketur snart!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Bra bilder fra stormen på www.bt.no (link litt ned på høyre side). Bl. a. flere naust tatt av vinden. Så der gikk forsikringspremiene rett opp, igjen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sap_2000 Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 (redigert) Bra bilder fra stormen på www.bt.no (link litt ned på høyre side) Kjempefin link. Takk for den Beste bilde IMO er dette. Her ville man ikke hatt en sjanse, selv i en voksen lystbåt..... ''Dette bildet er tatt i dag kl 1200, 20 nautiske mil vest av Florø. Bildene er tatt fra broen på MT LATANA.'' Mvh. Ståle Redigert 12.Januar.2005 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
M/S Bastard Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Nå begynner vinden og avta i Holmestrand også Deilig sier nå jeg, og nå skal jeg snart ut og etterstramme burkaen Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Det var en gang et båthus. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262214 Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skipper Worse Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Det var en gang et båthus. Ikke ett --- det gikk med intetn mindre enn fire naust ute på Viksøy. Det er der losskøyten ligger, de har forhalt lenger inn til Steinsland i påvente av opprydding etter de vrakete naustene. Sjøen går bra høyt der ute i dag, men det var nok litt lavere bølger enn på Kvitsøy. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
LALUNA II Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 ja sjø er det hvist her i sør og ...hørte på TV de hadde hatt sjøer på 14 meter ved Lindesnes fyr i dag Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Intruder Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Her i sogn har det tatt seg opp igjen med vind og sjø utover kvelden!!! ! Blir vel ned i havna inatt for å sjekke igjen på full flo. Er mere bekymret for andre enn mine egne fortøyninger, selv om jeg skal legge opp noen ekstra spring når det roer seg mellom stormene. Neste er jo allerede på vei før denne omtrent har slutta................... Intruder Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 :nono: Det er klart at været for tiden er ekstremt men på den annen side er det mange byggeprosjekter, det være seg bryggeanlegg eller sjøboder som er plassert på så utsatte steder at man forstår at det er trangt om saligheta i sjøkanten. I fjellet skal man lytte til erfarne fjellfolk og denne læresetning omgjort til sjøfolk, bør man også ta med seg før man setter i gang med prosjekter i sjøkanten. Endel anlegg simpelthen BER om å bli knust, når sommerdagene er over. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Hei. Jeg er glad jeg ikke skal ut på nattseilas på vestlandet nå, selv om vinden har løyet. Dette skriver nrk.no: Uværet mørkla 18 fyr Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jada Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Er ikke dette typisk da. Her skal det spares penger på alle områder. Om enkelte skulle komme til å måtte betale en høy pris p.g.a. statens innsparinger, det betyr visst ingenting Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Hei igjen. Og det er ikke bare mørke fyr som er en fare. Tenk om en kolliderte med et flytende naust? Overskrift i NRK Trøndelag: Naust slept til kai Lars H. Og så var det helg igjen, Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Victora III Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 (redigert) Surt i Kristiansand også i dag. I min båthavn ( Korsvik ) forsvant deler av flytebryggene i dag. Fikk endelig kjøpt fast båtplass i dag også, men plassen min ligger nå å driver på fjorden litt til venstre på øverste bildet Vannvittige bilder! Har jo plass like ved deg, men hadde ikke fått med meg at bryggeanlegget er i "fri flyt". Dette må jeg ut å se på! Gratulerer med plass forresten. Samme plassen som tidligere år? Må også sjekke opp hvor jeg ligger på lista over fast plass. Redigert 14.Januar.2005 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Så en reportasje på TV fra Marstein fyr utenfor Bergen. Den fraflyttede fyrvokterboligen var nesten rasert. Plankebiter fra kledning osv, samt betong og stein lå visstnok strødd utover et stor område på øya. En vegg var nesten revet helt løs. Og der hadde bygningen stått i ett hundre og x antall år. Kanskje bra det ikke bodde folk der nå. Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Gratulerer med plass forresten. Samme plassen som tidligere år? Må også sjekke opp hvor jeg ligger på lista over fast plass. <{POST_SNAPBACK}> Fikk plass på ytterste brygge. 3.75 m bredde. Ikke den mest ideelle, men ligger med baugen mot været der. Greiere for meg som har jolle liggende bak. Som vi har diskutert i en tidligere tråd en plass er det mye som overlates til tilfeldighetene når båtplasser skal fordeles mener mange. Jeg har stått på venteliste i 8 år nå før jeg fikk fast plass. Men ser det er noen som knapt har stått på liste som har fått "på sparket". Lykke til med båtplass "lotteriet" GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
jada Svart 14.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2005 Her på BT's nettsider kan dere se foto og TV-bildene fra Marstein. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.