Jump to content

Hammerdown på CR? - tenker spesielt på D3?


dante

Recommended Posts

Fjern innsprøytningspumpene og deres kamaksel fra en dieselmotor.

 

Regner med at du mener en egen kamaksel i dieselpumpa som er fjernet? Kamakselen som styrer insug-(luft) og eksosventilene finnes vel fortsatt i en common rail?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Regner med at du mener en egen kamaksel i dieselpumpa som er fjernet? Kamakselen som styrer insug-(luft) og eksosventilene finnes vel fortsatt i en common rail?

Ja, på mindre motorer er jo dieselpumpen og dens kamaksel en enhet, og derfor fjernes de samtidig, mens akselen med kammene for luft- og eksosventilene forblir. På store motorer fjernes kammene for innsprøytningspumpene, mens de øvrige kammene forblir på kamakselen.

 

På fremtidens motorer fjernes også kammene for luft- og eksosventilenes. Disse ventilene vil da styres på lignende måte som innsprøytningen ved common rail. (Jeg har vært med på det også). Da blir motorene enda mer økonomiske og miljøvennlige i drift, men hvordan det virker inn på driftsikkerheten gjenstår å se.

Redigert av Motordoktoren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...