Jump to content

Førstegangs kjøper av Seilbåt "Anbefalinger"


Guz

Recommended Posts

Det koster ikke mye, ikke i nærheten av hva det KAN koste deg om du ikke gjør det. Er lov å spørre om selger kan dekke dette(hør "tilfeldig" om han kan få den løftet opp så dere kan se på den), hvis ikke han vil det, blir du nødt til å dekke det selv.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Liker å kjøpe båter på land på grunn av dette, å heise opp båten koster nok alt fra 500-3000, men det skal ikke være mye skader dør det blir veldig dyrt, også viitig å sjekke at rorlagre og alt med roret er på plass og at ikke khølen er sykt rusten. Ellers gratulerer jeg med ny båt!

Link to post
Share on other sites

 

 

Var med å seilte en Junker 22 Norge/Sverige/danmark i sommer uten problem, en fantastisk men dog trang tur. Så ser etter noe over 25fot? og oppover.

Hva med storebroren til Junker 22?

 

Naver 29. Samme konstruktør og produsent.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33846475

 

Hadde jeg vært på jakt etter seilbåt er det godt mulig jeg hadde kastet meg over denne..!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Naver29 er den modellen jeg ser etter. Har omtalt modellen i min seilbåtjakt-tråd. Men jeg har i utgangspunktet lyst på en med større og nyere motor. Det vil koste mere, men det reduserer rissikoen for store utlegg i ny motor senere samt nok motorkraft. Dessuten har jeg en lang hentetur fra øst til nordvest, hvor jeg må stole på motoren.

 

men definitivt, den Naveren er tilsynelatende et godt objekt.

Link to post
Share on other sites

Da var seilbåten kjøpt. Albin 79. Blir bra

 

Fra Oslo - Kristiansand blir det at jeg setter på en brakett for å gå for påhengsmotor.

 

Bak på båten er det en badestige, ser veldig stødig ut. Har sett på nettet at det er mulig å få kjøpt braketter for montering på badestige. Er dette risikabelt? (8hk) motor

 

Hadde håpt jeg slipper å borre hull bak. men men

Pirates of the north

http://northfacepirates.blogspot.com/

Life begins at 12 m/s

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...