Jump to content

Prosjekt: Renovering av Lido 23

permorten

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte i høst en Lido 23, som til vinteren skal gjennomgå en renovering da jeg har andre behov med båten enn den tidligere eieren hadde.

Båten er av denne typen

Planen er når årets sesong er over å ta båten hjem i hagen slik at man har strøm og garasje tilgjengelig når man har tid til å drive med båten.

Ønsker blant annet å dra ut alt av det treverket som idag er synlig, inkudert dørken og alt av sitteplasser for så bygge dette opp igjen på en måte som passer meg bedre.

For å liste opp det jeg til nå har kommet på.

• Endre sittedelen ( er pr idag kun to lange smale benker som gjøre at man sitter blant annet vondt. heller ikke mulig å lage benk for soling)
  • Bytte elektrisk anlegg (bruke endel av det eksisterende,men legge dette i rør og bytte ut sikringer osv)
  • Bygge sengeplasser i "kahytten" samt toalett og skapplass.
  • Legge ny dørk
  • Bygge nytt "Styrekonsoll" med alt av intrumenter intigrert
  • Ny kalesje
  • Tette "vinduer"
  • Minikjøkken

Pr nå er jeg i planleggeingsfasen da jeg selvfølgelig ønsker å benytte båten også i sommer. Men da det er endel her jeg ikke er 100% sikker på kan jeg godt tenke meg endel tips i alle kategoriene i listen osv.

Trenger gjerne tips fra noen som har gjort lignende før over hvilke verktør jeg må ha og bør ha.

Om noen har et tips på programvare man kan lage tegninger mottas dette med en stor takk.

Setter veldig pris på anne svar og tips i denne tråden og glder meg alt til å komme i gang.

/ Per Morten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...