S/Y Gyda Startet 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2012 Vi har en Furuno NN3D plotter i cockpit. Den viser hva det skal være av kart, vær, radar, navtex, ekkolodd, video og, om vi hadde hatt en moderne motor med NMEA183 eller 2000 interface, motorinstrumenter. Våre motorer er ikke så moderne, så vi leser motorverdier på et par VDO multi-instrument. Er i gang med en renovering av displayene i cockpit og hadde gjerne sett at vi ble kvitt VDO instrumentene. Finnes det en "konverter" der signalene fra motorinstrumentene, turtall, olje temp og trykk, samt vann temp, gjøres om til NMEA signal og derved lesbare på plotteren? Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
liberty Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 http://www.maretron.com/ har konverter til motor og tank givere Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Link Mulig du finner noe her. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
sofa Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Hei Et spansk firma som heter albatros instruments har en sak som heter alba engine og den oversetter analoge signaler til nmea 2000,og du kan samtidig bruke de gamle instrumentene . Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Mulig jeg spør dumt, men hva er ett analogt instrument? Må dette være elektrisk, eller kan jeg få oljetrykk, temp osv fra min 30år gamle Volvo Penta inn på kartplotteren min? (Garmin 4010) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Finner litt info her: Link Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.