Jump to content

Beste kartplotter til rundt kr 10 000?


janperry

Recommended Posts

Jeg har blitt bedt av min far å hjelpe ham å finne en passende kartplotter til båten hans, en Askeladden 535 invader daycruiser. Har prøvd å søke etter tester på nettet men lite av nyere dato å finne.

 

Kriterier er at skjermen ikke må være for liten samt være bra i sollys, bør være enkel å betjene, og bør vel helst ha innebygget antenne?

 

Noen som har tips? pris rundt 10 000 alt inkludert.

 

Mvh Jan Perry

Link to post
Share on other sites

Simrad NSS7 er minst like bra som Raymarine e7. NSS finnes bare som kombimodeller, tilsvarende e7D.

 

Lowrance har kommet med oppgraderte modeller av HDS kallt HDS Gen 2. Disse er en god del raskere og har bedre støtte for tilleggsutsyr enn førstegenerasjons HDS. HDS-7 gen 2 får du for 7490kr,

 

http://mjosservice.no/butikk/lowrance/kartplotter

 

Bortsett i fra touchbetjeningen og brukerinterface er Simrad NSS og HDS Gen2 så å si identiske (De er beggge produkter fra Navico og deler teknologiplattform) Mjøsservice forhandler i tillegg til Lowrance også Simrad, Raymarine og Garmin selv om disse produktene foreløpig ikke er på plass i nettbutikken.

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33088559

Har billige 720 her.

 

Ringte Garmin Norge og hørte på pris på 270S tidligere i år,da fikk jeg 35% avslag på Veil.prisen som var 12850.- Fikk også gjennomgående svinger for under 1000,- også. Kartet var litt dyrt så det ordnet jeg en annen plass :smiley:

Var ganske enkelt å "prute" da jeg refererte til Seatronic og div annonsører på finn.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Styr unna de "kinesiske", samt håpløse Humminbird etc, og velg Garmin 720, Simrad NSS7 eller Raymarine e7. Lowrance er også veldig bra. Men eldre teknologi og uten touchskjerm, som alle de tre andre har. Noe rimeligere. Garmin er rimeligst, Simrad er dyrest.

Link to post
Share on other sites

I en så liten båt der du høyst sansynlig ikke skal navigere all verden, burde det vel holde med iPad 2 og Navionics installert? Nesten halve prisen, stor fin skjerm og kan brukes til mye mer...

Bruker det selv i min båt. Veldig greit å sitte hjemme med kaffekoppen og lage ruter, utforske farvann, planlegge ferien, samt lese baatplassen.no på fjorden :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...