Jump to content

folk selger alt unntatt....

enter4u

Recommended Posts

Ja dette har jeg stussa over i et par år nå. Folk selger jo alt mulig til båt, enten det er motorer eller brytere. Men å finne en diesel/parafinvarmer er umulig. Er det er produkt som har kort levetid, og som heller blir kastet enn å bli solgt? :cryin:  JEG TRENGER EN VARMER!!!!! :headbang: Men nei.....ingen brukt varmer til salgs.

For å få noe varme i båten så er det vel bare å gå å kjøpe NY :smash:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Merkelig ,er jo stadig wallas , webasto osv tilsalgs på finn.no .Var en wallas som blei solgt for 14dager tid sia , overhalt på verksted for 6000 tils for 5000- Trur dere skulle finne det dere trenger der vis dere følger med bla på www. Finn.no

Eller er det noe jeg missa her ? :confused:

Tine II

Redigert av TINE II (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

QUOTE(enter4u @ 10.01.05 18:25)

Ja dette har jeg stussa over i et par år nå. Folk selger jo alt mulig til båt, enten det er motorer eller brytere. Men å finne en diesel/parafinvarmer er umulig. Er det er produkt som har kort levetid, og som heller blir kastet enn å bli solgt? JEG TRENGER EN VARMER!!!!! Men nei.....ingen brukt varmer til salgs.

For å få noe varme i båten så er det vel bare å gå å kjøpe NY :headbang::headbang:

Visst en leser innlegget hva vedkommende ønsker så slipper en og komme med svar som ovenfor.

Denne ble lagt inn 08.01.05

WEBASTO 5 KW/

Beskrivelse

Webasto 5 kw nesten ikke brukt. med lader. lader har en liten sprekk. fungerer fint.. leveres i kasse med diesel tank..

5000,- kr

http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=110...Dr502150&pos=99

RLWI

Jeg kjøpte ny dieselvarmer nå før jul... Ringte til 5-6 gammle "dieselvarmere" varmere som jeg fant på nettet utover høsten (Webasto, Eber, Ardic og Wallas). Mange hadde feil som gjorde at de ikke gikk og uten at selgeren visste hva som var galt, og var av den grunn byttet ut. Selv var jeg ikke interisert i å kjøpe meg en deffekt varmer til en alt for høy pris. La inn bud på 3 av de men selgerene var ikke med på min pris. De som var i orden og som hadde en ok pris ble solgt før jeg ringte. Skal du kjøpe brukt varmer må du være veldig på hugget og kaste deg over telefonen når det dukker opp noen...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Takk for tipset eystein.

Varmeren er innkjøpt. Bra tibud.

PS! Til andre, han har flere.

Faxen :cheers:  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=110...mbB528728&pos=5

KUN EN IGJEN

der var ingen servicverksteder eller andre forhandlere av de i norge. han skulle også slutte å selge de han hadde kjøpt 20 varmere i utladet for å selge de i norge. made in kina.

Hadde nok tenkt meg om 2 ganger før jeg hadde kjøpt en sånn ...tenker på service på de :diving:

Redigert av LALUNA (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Hva med Gass varmer i båten. Jeg har en slik og de er mye billigere en D. Varmerne.

--------------------------------------------------------------------------------

TRUMATIC E 4000

Et elektronisk overvåkningssystem tar hånd om varmerenes drift og kontrollerer sikkerhet og funksjoner. Varmerens fleksibilitet gjør at den lett kan monteres inn i bobiler, båter, lastebiler og andre førerhus.

Varmeren kan monteres enten liggende, stående eller på høykant etter behov.

Brenneren er utstyrt med vifte for pålitelig drift både under kjøring og under sterke vindforhold.

TRUMATIC E 4000, 12 V

32310-01 Leveres med termostat, manøverpanel med 4 meter kabel og monteringsanvisning. Skorsten/avgassrør er inkludert.

Tekniske data: E4000

Effekt: 3700 W

Gass: propan/butan

Gasstrykk: 30 mbar eller 50 mbar

Gassforbruk halv effekt: 150 g/t

Gassforbruk full effekt: 310 g/t

Stømforbruk halv effekt: 1,0 A

Strømforbruk full effekt: 2,3 A

Hvilestrøm: 0,01 A

Viftekapasitet halv effekt: 120 m³/t

Viftekapasitet full effekt: 190 m³/t

Vekt: 10 kg

Mål LxBxH mm : 530,5x300x162

Norsk importør.

http://www.neptus.no/baat/baat_varme.html

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Alle bygder og byer har etterhvert sine oppkjøpere av Toyota Hiace for eksport. Mange av disse kjøper ut biler fra lokale e-verk osv, og mange av disse bilene har bensin/ dieselvarmere. Siden dette neppe er ettertraktet ekstrautstyr i Sahara, burde det være mulig å få skru ut en slik sjøl for selvkost... Så oppsøker du høggern på tur hjem, for å finne ei nesten ny fødepumpe.

Altså, ring din lokale HiAce-eksportør. Nummeret står i lokalavisa.

Redigert av SkipperMorse (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...