Jump to content

Farlig å dra til Hakkeberget utenfor Larvik i åpen jolle?


kjetillunde

Recommended Posts

Har nå passert over Rakke en del ganger, i stillevær... men sjøen har stort sett alltid vært "rotede" og tiltider tung i dette området... Dette er grunt farvann og havdønninger blir fort ubehagelige her... Men det finnes nok en dag eller to i året da det ikke er "mye sjø" her, og de dagene kan en sikkert gå ut i en 10 fots jolle, hvis man har fri den dagen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En spennende historie som jeg gjerne skulle hørt mer om. Hva slags snøre brukte du?

 

<Off Topic modus> ON

Det blir jo litt OT i denne tråden, men det var visst jeg som begynte... ;-)

 

Jeg brukte en vanlig "hekle" med 10 kroker. Jeg fisket på en grunne ca 100-200m utenfor den ytterste øya (husker ikke navnet), og det skal visst være en dypere renne innenfor denne grunna, der dette gikk på kroken. Jeg trodde først jeg hadde fått kontakt med bunnen eller var i ferd med å haise opp bildekk eller noe i den duren. Da "det" begynte å dra, måtte jeg bare gi ut på snøret som vel er - tja 0,90?. Jeg holdt i hvertfall med begge hender i håndtaket til slutt da alt snøret var ute, og ble da dratt bortover. Dessverre putret påhengsmotoren med propellen i gang også, og kuttet snøret før jeg skjønte hva som skjedde.

 

Jeg tror dette er et område der Grenland Sportsfiskerklubb tar store beist på mange hundre kilo, så jeg antar at det var noe sånt jeg hadde på kroken.

 

Så jeg kan i hvertfall skrive under på at de beste fiskehistoriene er de som handler om fisken man ikke fikk opp av vannet... :-)

 

<Off Topic modus> OFF

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...