Jump to content

Har lyst på egen båt! Tips til ungdomsbåt


Sunshine16

Recommended Posts

Vil absolutt anbefale deg en musling. Dyp v-bunn, god i sjøen og fin å lære a trimme båt og motor.

Kjøp en med mindre motor, og trade opp til større motor etterhvert som du har råd eller ser behov for mer motor.

 

Musling ble som kjent designet av Jan Herman Linge. En av våre virkelig store båtdesignere. Google ham, så finner du mye flott.

Link to post
Share on other sites

vel siden du er 14 er du like gammel som meg, i fjord sommer anskaffet jeg meg en with drommedille 200(10 fot) med en johnson gt 15(2005 mod) før dette hadde jeg en rib med samme motor siden 2006 visst du kjøper deg en speedbåt som du snakker om kommer du antageligvis til å få brukt den sjelden pga til 20 tusen får du en gammel motor som drar mye bensin og personelig har jeg så vidt rå til 15 hesteren min. visst du aldri h har du lyst ar hatt båt før er det ikke lurt og skaffe mere enn du klarer av vedlikehold helder det tar mye tid og ressurser og ha en båt visst du gjør alt selv visst noen ønsker kan jeg legge ut bilde av både båt og motor :D

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kan virkelig anbefale Winrace 12, går knallbra med 15hk og er spinnvill med 30hk! Kan si at jeg har aldri hatt en morsommere båt enn Winrace 12-en med 30hk Tohatsu på hekken :) En annen nydelig ungdomsbåt er With Drommedille(10 fot) Største minuset er at hvis du er høy, så vil du slite med beinplass(pga styrekonsoll) og du ser ut som en kjempe fordi du sitter så høyt...Så om du skal ha den så for guds skyld kjøp med scootersete!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...