JGH Startet 8.Mars.2012 Del på Facebook Startet 8.Mars.2012 Skal til å merke seila mine med nummer for regattadeltakelse, og lurer på i den forbindelse om det finnes plasser der eg kan handle seilnummer. Den lokale seilpusheren skal ha den nette sum av 1500kr pr seil eller 80kr pr siffer/bokstav. Det må da finnes rimligere måter å gjer dette på, er snakk om storseil(som skal byttes ut ilø av ett år), genoa og spinnaker, så totalt 5 sett, NOR 12345. Kjøper eg merker blir det 3200kr. Har andre ting eg heller vil bruke penger til. Kan klippe til sjøl og om eg finner ein plass der dei selger sjølheftende seilduk. På storseilet kan eg om mulig bare male nummer på, om det finnes maling som hefter da. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
NOR15186 Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Seilnummer kan du kjøpe billigere i Sverige, f.eks. Hjertmans eller fra USA på Ebay Jeg har testet ut begge varianter, seilnummer som koster 80 kr i Norge koster 40 kr i Sverige og rundt 12 kr på ebay. Helt brukbar kvalitet på ebay og i Sverige. Lykke til Kajla Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Prisen til seilmaker inkluderer vel innmåling slik at seilene kommer på båtens målebrev?. Uten det risikerer du vel straff ved deltakelse i regatta? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Riktig som framtia sier, alle seilene MÅ være målt inn, ellers kan du like godt seile uten nummer. Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 trenger ikke lysmålte seil/målebrev for å stille i regatta. Dette er avhengig av klassen du stiller i . Som f.eks turklasse i Færderseilasen. Krav er alltid seilnr korrekt montert. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Selger ikke iversen kun duk, da? Mener jeg kjøpte for etpar år siden. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
JGH Svart 8.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Jada, seila er/skal måles inn, slapp heilt av. Men kor store skal nummeret vera? 45cm? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
LarX Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 (redigert) se side .pdf"]86 for størrelser Redigert 8.Mars.2012 av LarX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 8.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 (redigert) Nja LarX, nå er ikkje min båt radiostyrt, men idiotstyrt. Eg får leite videre Jaja, var ikkje så langt vekke der LarX, side 96 står det båt over 11m 450mm Redigert 8.Mars.2012 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Bergen Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Prøv side 93 i linken i stedet. Men ja 45 cm side loa på båten din er over 11m. Litt synd for de på 45 cm er det mange som ikke fører (er ikke sikker på om de som Iversen selger er så store heller) På den annen side tror jeg ikke noen kommer til å protestere på deg grunnet tallstørrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 sansynligvis protesterer ingen, men noen gjør alt for å vinne. Det er grunnlag for å diskes eller %straff. Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 hehe ....bra dere er våkne!! Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 8.Mars.2012 Del på Facebook Svart 8.Mars.2012 Jeg kjøpte et selvklebende svart ark ca 140x100 cm hos Fana Seilmakerverksted på Dolviken og skjærte tall ut selv. Funket veldig bra. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.