Jump to content

Yamaha 50 hk tidlig 80-tall. Går urent på maksfart, verd å kjøpe ?

santho96

Recommended Posts

Spørsmål 1: Vet ikke hvor smart det er, kommer an på motorens tilstand. Jeg synes det høres billig eller greitt ut. Dette går for å være en veldig bra motor, noe jeg kan bekrefte av egen erfaring. Jeg er blitt fortalt at man kan få 10-15000 for en slik motor hvis den er i god stand. Men det er noen år siden jeg hørte det nå.

Min motor ser fortsatt ny ut. Så kanskje ripene på dekslet på den du lurer på, bør tas som en advarsel. Kanskje de avslører at denne motoren har opplevd mye rart.

2. Hva tror jeg er feil: Ha'kke peilng, men kan fortelle at min motor en periode gikk ujevnt og vibrerte veldig. Det hørtes ut som om den holdt på å riste i stykker. Så investerte jeg 3000 kr i full vedlikeholdsservice på et Yamaha verksted. Etterpå gikk den utrolig stille og pent. Så hvis motoren ikke er herpa eller helt utslitt, tipper jeg det handler om smøring og justering. Men dette kan du vel finne ut av før du kjøper motoren?

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...