Jump to content

Noen erfaringer med Norwegian Broker


Inter 9000

Recommended Posts

Har ikke egne erfaringer. Fikk tilbud selv og hadde spart noen båtpenger på å bytte. Torde rett og slett ikke etter at et par kjenninger som benytter/benyttet dem. Hos han ene tok det veeeldig lang tid før det kom oppgjør, ha andre måtte ta skjeia i egen hånd og kjempe med nebb og klør utenfor landegrensa for å få oppgjør. Dette gjorde at det for meg ikke var verd pengene å bytte, men for all del - det er sikkert folk med gode erfaringer også...

Link to post
Share on other sites

ta en skjekk hos nemi forsikringNemi forsikringher tror jeg du sparer enda mere..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med dem er at jeg har vært forsikret der siden vi kjøpte egen båt for 10 år siden. Har ikke erfaring med skadeoppgjør - men jeg føler meg trygg på å være forsikret hos dem.

 

Fra og med i fjor har de også inkludert rettshjelpsforsikring slik at man har en viss dekning om det blir strid om forsikringsoppgjør.

 

Jeg konfronterte Axel Magnus i fjor med at de hadde medieomtale på uheldige skadeoppgjør. Han viste da til undersøkelse blant de som har hatt skader hos dem som viste at mer enn 90% var fornøyd med hvordan skaden var håndtert.

 

Har man båt med verdi over et tre millioner blir de norske selskapene fort veldig ukurante prismessig er min erfaring. F

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har desverre erfaring med Norwegian Broker.

 

Jeg tegnet kaskoforsikring og maskinforsikring på min Viksund 340 St. Cruz hos dem i Mai ifjor.

De forsikret båten videre hos Loyds Amlin.

 

Jeg fikk havari på motoren min allerede i slutten av Mai, og kontaktet Norwegian Broker. De sendte meg videre til Best Claims. Dette er Loyd Amlins representant i Norge.

 

Etter dette har Norwegian Broker ikke gjordt noe for meg, og Best Claims har til nå bare trenert saken, og bedt meg gå på selger istedenfor.

 

Heldigvis innbefattet forsikringen hos Norwegian Broker advokathjelp også. Jeg har derfor brukt Help Forsikring som har hjulpet meg langt på vei. Dette førte til at selger til slutt ga meg ny motor, men jeg måtte betale for ut/inn montering av denne selv. Dette er noe forsikringen bør dekke, men til nå har jeg ikke mottatt er rødt øre fra dem.

 

Straks etter jeg fikk ny motor, røk gearet også. Jeg anser dette som en soleklar følgeskade, og har meldt dette til forsikringsselskapet også.

 

Uheldigvis ble advokaten hos Help Forsikring sykemeldt rett etter jeg hadde fått ny motor, og advokaten som overtok har ikke fulgt meg særlig opp.

 

Til nå har jeg betalt 110.000,- for ut/innmontering av motor og levering og montering av ny gearkasse.

Jeg er blitt så lei av saken at jeg er iferd med å gi opp, og anser pengene som tapt.

 

 

Så om jeg kan anbefale Norwegian Broker, så er svaret klart NEI.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en gjennomgang av båtforsikring og øvrige forsikringer i høst.

Jeg valgte å bytte fra IF som var dyr og hadde dårligere dekning enn en del andre selskaper.

 

Vurderte selv NB pga. pris, men leste (ref. bl.a Chritel III) en del negativt om dem når det gjelder skadeoppgjør.

 

Jeg valgte Atlantica og for øvrige forsikringer valgte jeg Enter (Utrolig billig og bra på forsikring av ny bil) som har samme eier som Atlantica. Det sparte jeg mye på, samt jeg fikk en bedre dekning.

(Oppgør etter skade har jeg ingen erfaring med for Atlantica).

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Personlig ville jeg nok vært litt forsiktig. som en skriver her så forsikrer du hos de, men de er ikke ett rent forsikrinsselkap, så de forsikrer seg/deg videre i andre selskaper. Kan fort bli mange kokker rundt ett oppgjør da - og hvem som til slutt taper er vel gjerne vi forbrukere.

Dette gjeøder også mange andre som tilbyr forsikringer, de gjør det via andre selskaper, tror dette er en uheldig kombinasjon.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Som din forsikringsmegler representerer vi alltid deg i et eventuelt skadeoppgjør

Ovenstående er sitert fra NB`s hjemmeside.

Det er en påstand jeg mener ikke holder vann!

 

At min sak ikke gikk i min favør er forsåvidt greit etter grundige undersøkelser av havarert drev, men at de sitter på din side? NEI!!!

Link to post
Share on other sites

Etter dette har Norwegian Broker ikke gjordt noe for meg, og Best Claims har til nå bare trenert saken, og bedt meg gå på selger istedenfor.

 

Jeg opplevde noe lingnende med NB.

 

I mitt tilfelle tok det veldig lang tid før takstmann kunne komme og se på skaden, jeg spurt om hvorfor de ikke bare brukte en lokal en men fikk aldri noe godt svar på det. Etter å ha snakket med den aktuelle takstmannen ble det mer klart, alt han fokuserte på var hvorfor dette måtte være alt annet enn en forsikringssak. Med andre ord håndplukket for jobben :lipseal:

 

Axel Magnus var høflig og hyggelig men at han representerte meg i skadeoppgjøret :nonod:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

En "broker" er nok ikke annet enn nettopp det... han forhandler frem en god avtale, og når provisjonen er kommet på konto, så er nok kunden stort sett glemt til neste forfall... De har vel en del tilfelles med aksjemeglere..

 

Det og håpe på god støtte ved bruk av forsikringen er neppe særlig realistisk, "brokeren" tjener ikke penger på dette.... og han driver neppe sosialkontor... De fleste er meget hjelpsomme så lenge det kommer penger inn på konto, andre veien er det stort sett værre..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Atlantica er et alternativ. Utfordringen er at de ikke på langt nær er like gode som NB på dekning ved totalhavari. Atlantica dekker markedsverdi mens NB dekker verdi da båten var ny. Kan fort skille en del i dagens marked.

 

Jeg vurdere Atlantica i år igjen. Må sjekke litt hvordan de vurderer markedsverdien på båten

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uansett er forsikringselskap noe en ikke enes 100% om.

Det er i alle fall helt sikkert.

Sikkert andre selskap som har flere misfornøyde kunder.

Mener å ha sett et sted der man kan se hvilke selskap som har flest klager mot seg, men jeg husker ikke hvor det var......

Antallet må jo selvsagt sees i sammenheng med hvor mange kunder de forskjellige selskap har.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt skade og Gjensidige ordnet opp fortere enn jeg hadde regnet med. Ikke er de særskilt dyre heller.

De har lokale takstmenn som kan jobben sin. Gjenidige ønsker at vi skal være fornøyde og fortsette å bruke deres selskap.

 

Da vi hadde grunnberøring ved Koster for mange år siden midt i juni trodde vi båtesesongen var over. 14 dager etter var båten på vannet og reparert av dyktige håndtverkere.

Lørdag grunnstøtte vi og ble heist på land i Strømstad. Mandag var takstmannen i Strømstad og taksterte skaden og skaffet fagfolk.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Norwegian Brokers er akkurat det navnet sier de er, nemlig meglere. Når de får inn en bestilling på forsikring, går de ut på markedet og finner et selskap som er villig til å forsikre båten på de vilkårene som de spesifiserer. Ingen meglere arbeider gratis så ekstrakostnadene som megleren kreerer i forbindelse med forsikringen må selvfølgelig betales av forsikringstaker.

 

Med andre ord vil du alltid få et pristillegg som inngår i premien uten at dette gir noen som helst form for øket forsikringsdekning. Hvor stort dette påslaget er, varierer litt avhengig av hvor stor portefølje megleren har til å splitte sine kostnader og inntekter på, men jeg har til dags dato ikke funnet noen megler som plusser på mindre enn 20-25%. Jeg har flere ganger mottatt tilbud fra NB uten at de har vært konkurransedyktige. Som regel har de ligget 2-4000 kroner over det jeg har betalt for samme forsikring direkte i forsikringsselskapene. Hvis du aksepterer dette, er det greitt nok å benytte seg av meglere til å fronte deg i et eventuelt forsikringsoppgjør.

 

Når det gjelder Norwegian Brokers omdømme, har jeg ikke hørt noe særlig negativt. Min erfaring er at det er hyggelige og serviceinnstilte personer som arbeider der. Problemene som oppstår, er som oftest mellom megleren og forsikringsselskapet i form av uenighet om hva dekningen omfatter, og dette slår igjen tilbake til forsikringstaker i form av forsinkede eller avkortede oppgjør.

Link to post
Share on other sites

Ingen meglere arbeider gratis så ekstrakostnadene som megleren kreerer i forbindelse med forsikringen må selvfølgelig betales av forsikringstaker.

 

Ikke nødvendigvis dyrere enn å selv tegne forsikringen direkte i angjeldende selskap! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kes: De er hyggelige og blide, men det hjelper ikke med blide folk når du skal ha oppgjøret, da det ikke er de som skal betale ut pengene, men et firma i norge, som representerer et firma i utlandet. At NB står på forsikringstakers side, merket ikke jeg så mye til da jeg hadde en sak gående.

Nå skal det sies at jeg slet med en takstmann, som like godt kunne representert et annet selskap, men det var nå engang NB jeg varforsikret i den gangen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...