Jump to content

Forslag til skjærgårdsjeep med innenbordsmotor?


M4gnus

Recommended Posts

Hey båtfolk!¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨hydroliftlogo.jpg

 

Har lenge stått i håvve att eg vil ha en Hydrolift f23, pga den er RÅ, tøff som f'en, stealth og lets face it, det er en hydrolift :) men, er ikke sikkert eg har råd til den, vet dere om noen andre som er i ca samme pris klasse, eller billig uten motor? skal kjøpe nå snart og hive i en diesel motor, er mye billigere og kjøre med. Og når du er 17 og ikke har sikret deg jobb enda kan det være smart med en billig båt, hehe!

Trenger ikke være Skjærgårdsjeep, kan være daycruicer også, men innenbors motor er viktig. Og selvfølgelig store hastigheter.. Om dere har forslag til billige båter (uten, med eller sprengt motor) så legg igjen en link under eller bare fortell om den litt.

Vil ha plass til minst 4-5 og kanskje mulighet for overnatting, om ikke går det helt fint :) En båt eg kan frakte min lille familie frem og tilbake til steakhousen med eller ta med kompisen og dama på en hardcure grilltur med tube kjøring !

 

Takk som tok deg tid til og lese, og dere som hjelper meg!

 

904803_0.jpg

Link to post
Share on other sites

Da burde Draco 18/19 være aktuell..? Mener å ha lest i test at 1900suntop gjorde godt over 45 knop m/ 205hk V6

 

18 fins vel også både som suntop og daycab

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32225351

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

jeg liker det litt kantete , men tidløse designet på disse. Ikke alt av dagens "såpekopper" som står seg like bra.

 

Og artig med en "bestefarbåt" som går som en kule og parkerer "ungdomsbåtene" :cool: (dessuten er det jo du som skal ha båten , hva andre sier er uvesenltig så lenge du liker den)

 

Hva slags dieselmotor tenker du å putte i da?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Ivar; sant det! ;) om det blir hydrolift, kliner vi GODT til med en 300 hk :D !

Kenneth; yep.. derfor eg sa f.eks daycruiser ;) ! er utroli tøffe noen av de og. prisklasse blir vell 0-35000 uten motor.. (eller med, hehe) vil helst ha ett prosjekt så må stå en bensin motor i fra før av eller den må være uten motor. halve vitsen er en liten far sønn ting, skal fikse og fakse sammen. pusse litt opp etc. :)

Link to post
Share on other sites

Noen som btw vet ca ka enn kunne fått en Hydrolift f23 uten motor for? .. Den som eg e ute etter atm har noen skjønnhets feil. drevet er ikke direkte pent og i 100% stand, propell har hakk i seg (har vært sveist og prøvd fikset, kan sikkert fikse det men bedre med bare ny). Den må ha nye seter, tror ikke det følger med puter. ratt er veldig slitt, farge er ikke helt 100% er noen riper her og der som har gått igjennom den blå malingen og inn til den hvite. Luka inn til stikk kabin har det knekt en chip av, så inn der kommer det vann. Merk, båten har ikke vært sps godt tatt vare på. Den har sått uten kalesje eller noen form for tildekke hele vinteren, og usikker om vinteren før. den har stått på en henger, vi åpen. seter alt, omtrent ødelakt (eg ville vertfall kjøpt nytt). Blokka på motoren e gått te helvete, om ikke mer med den er fucked. Båten trenger litt pleie fra en gutt som meg, hehe! vindskjermen har og sett sine bedre dager (vindus polering gjør susen tror eg!). men mye må nytt etc. Ka ville du gitt for båten?

Link to post
Share on other sites

Kravet om innenbordsmotor begrense jo litt i den prisklassen, men ett kjapt søk på Finn førte til disse treffan:

 

Liten Draco 1700 med 120 hesta. Ser ut som en småkjapp og morsom båt og trenger litt stell for å være ship shape:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33426734

 

Fjord 21. Ser ut som en helt grei daycruiser. Litt liten motor som hvistnok har forfrosset seg litt. Prut ivei og sett inn ny motor så har du nok en grei turbåt:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33329026

 

Motorløs Draco 21. Båten ser helt grei ut, men trenger motor:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33254279

 

18 fots Bayliner med vraket motor. Sett ny maskin i denna så trur æ du får en rask og morsom båt:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32580895

 

Lykke til! :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Fjord 21 og Draco 1700 har eg sett mye på, men de andre e litt for stygge, rett og slett til meg :P .. De to andre e tøffe, men beylineren og blir litt for stygg :S må uansett total renoveres ser det ut som, omtrent. Men takk uansett :) .. setter pris på ALLE forslag og ALLE kommentarer :) ! Bare og gi flere om du finner noen ;) !

Link to post
Share on other sites

Eg har en 1700TL, kjøpte den for 2 sesonger siden, båten er en kjempe båt, jeg har en VP AQ145A dette er motor med ca145HK noen sier 130, 136 og 140 på en og samme motor men etter det eg har funent ut så er det ca 145hk, min båt går helt greit, men ser det har vert veldig populært i Danmark å sette inn noen V6 og V8 motorer og da kunne ha en fart på 45 - 60 knop men da må du gi avkal på 2 sitte plasser bak i båten :)

 

Båten i seg selv er jo en meget god sjøbåt ligger godt i vanne og er utrolig stabil.

 

selv har jeg total renovert min, trekt opp hele båten på nytt innvendig, kjøpt ny kalseje, og slipt den ned under og fått på ny gelconte og bunnstoff, nå er det motoren som skal få en overhaling samt dreve. så har eg en kjempe båt :)

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

du kan jo bare gå inn på denn Prosjekt tårdenog se lit på det jeg har jgort med båten.

 

Har vurdert å selge denne men, siden jeg ikke finner den båten jeg vil ha til ritig pris har jeg nå bestemt meg får og overhale motoren og få den skiklig på stell.

så får jeg se om jeg finner den båten jeg vil ha, da blir nokk dracoen solgt.

 

Håper du finner en skiklig båt du kan få mangen finde dager på sjøen med :)

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

da er det vel ikke så mye å velge i , enten Merc 7.3L 270hk , eller GM 6.5L turbodiesel.... Blir uansett tungt i hekken på en 18-20 foter...!

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Duramax 6,6 er også en GM (isuzu) V8. Ikke så lett den heller. Scania, ford, yanmar, audi, mercedes, detroit? Flere å velge i men felles for alle er at de er enten allt for dyre eller allt for tunge. Hydrolift F-23 ble levert med VP MD22. Tragisk. Også er det så mye mer økonomisk med en 4,3 V6 bensinmotor.

Link to post
Share on other sites

MD22 er vel på knapt 100hk...?

 

Et sånt skrog trenger mer krefter - og ikke for mye vekt i hekken for å komme til sin rett

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

F'en i F-23 står for "fisher" så den duger vel til å fiske fra, sikkert grei i dorgefart. Gjør vel knapt 29knop med denne dustemotoren. Jeg for min del driver å pusler med en liten V8'er til min. Håper å komme nærmere firehundre enn trehundre..... "Too much horsepower has never been an issue".

Link to post
Share on other sites

Hehe, ingenting e råere enn en båt som e lav bak! då vet du att det er power under the hood :) !

Økonomisk finnes icche bensin i min bok, desverre. pluss, diesel e 10 kr litern og er pumpe i båthavna. om icche må eg reise til stord for og fylle, og det går sikkert 25-30 liter i turen bare dit! Og blir icche aktuelt og bære kanner opp og ned til båthavna! Kan icche akkuratt ha så satans dyr motor heller.. men litt kan den koste. under 100.000 helst.

 

og hva du sier med hp diesel, e heelt sant!!! har vell icche f23 du? eller missforsto eg ka du sa til slutt?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...