andros Startet 10.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2005 Øvre ror lager på min seilbåt er slitt, ønsker å skaffe meg et nytt et. Har hørt at det finnes et rustfritt med kulelager. Er det noen som vet hvor dette kan skaffes fra. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2005 For å kunne hjelpe deg på en god måte, tror jeg du må gi mer informasjon. To firmaer som er store på styringer til seilbåt og som har produktene sine på webben er Edson og Jefa. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 10.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2005 Hei Andros, Velkommen i dette utmerkede forum! Jeg tror nok at det finnes så "uendelig" mange varianter av rorlager - både med og uten kuler - at det kan bli vanskelig å gi noe konkret råd for akkurat ditt roroppheng. Hvis det er noe som er originalmontert i en alminnelig utbredt seilbåt så er imidlertid sjansen svært stor for at andre her på baatplassen kjenner typen - og har erfaringer eller opplysninger å bidra med. Derfor; hvis du har båttype og nærmere opplysninger, så øker du sjansen for et godt svar. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Nils Svart 10.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2005 Om du legg inn kor du bur i profilen din, vil du sikkert få tips om bedrifter nær deg som lagerfører eller kan skaffa det lageret du har bruk for. Utan å vita kor du bur, ville eg teke kontakt med ein maskinforretning. Sitér dette innlegget Link to post
andros Svart 10.Januar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2005 Har ratt styring,båttype Hero 101 , selve rorstammen kommer ca 3 cm opp i cockpitt, og det er her en "fester" nødstyring . Lager er motert fast cockpitt. Skulle skiftet dette med et rustfritt med kulelager. Diameter er jeg ikke helt sikker på Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 11.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2005 Hvis du skal ha et vanlig 'industristandard' kulelager er det bare å ta kontakt med en velassortert maskinforretning i nærheten. Ellers bør du kanskje ta et bilde og legge ut her. En fin unnskyldning for å kjøpe digitalkamera. Et rustfritt lager vil sannsynligvis begynne å ruste hvis det får sjøvann på seg, du trenger syrefast hvis det skal vare. Kanskje holder det med et glidelager med en teflonforing? Kanskje vil du se på Jefa sine lager som er i plastmateriale og kompositt? Geir Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 12.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2005 Hei. Slettebøe T O A/S (t:38 12 91 00) i Kristiansand selger Delrin i meter/kilo og har mange ulike dimensjoner - så kan du dreie det selv - enkelt og greit. Sikkert andre også i ditt område som selger dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.