Jump to content

15 år, fritidsbåt til under 15 000 kr

Marielle1997

Recommended Posts

jeg er en jente på 15 år som ønsker meg en fritidsbåt til hytten. jeg har tenkt meg en båt til under 15 000 kr, men 20 000 kr kan gå greit. ser for meg av den grunn at det blir en brukt båt. jeg har tidligere sett på summer fun og hurrycane 370. båten skal først og fremst være til å ha det gøy i. alt fra 2 sitteplasser og oppover er bra. har fra før av en 6/9.9/25 hk motor (kortstammede). jeg har tenkt å bruke 9.9 hk til jeg fyller 16 og deretter å ta på 25 hk. siden jeg har motor fra før er det bare båt jeg skal kjøpe. vil ha med styrekonsoll. noen som har forslag? :wink:

Hei GH 10 og With Dromedille 10 fot er bra ungdomsbåter som går bra med 9,9/15hk.

Jeg har selv vært med en kamerat i en GH 10 og en With Domedille 10fot med 9,9/15hk, Gh-en går bra i sjøen, Withen derimot går ikke fullt så bra i sjøen, den har nesten flat bunn og slår mye i bølger. Begge båtene var veldig morsom å kjøre. Withen går i rundt 22-23 knop med 9,9/15hk. En kompis av meg som hadde GH-en sa den gikk i rundt 25 knop med trimmet 9,9 hester. Begge båtene er beregnet for kortstammet motor. Begge båtene jeg var med i hadde styrekonsoll. :thumbsup:

Lykke til med letingen etter båt og håper du finner noe du kommer til å bli fornøyd med.

Mvh Diddn

Redigert av Diddn (see edit history)

kjøp deg en with drommedille, og mal den utvendig med jotun racing og ta på en god 15hk så har skal båten gå minst 23-16 knop, storebroren min gjorde det for noen år siden! Eller kjøp steady 320 elns som er den mest tryggeste båten jeg har kjørt, er utrolig gøy i store bølger, og er så å si umulig å velte med ! :)

Det skjønner jeg Plutonium.Det jeg mente å si er at den går med bra fart, den er ganske vinglete og har nesten flat bunn, så den slår veldig mye i bølger og tar ikke bølger så veldig bra.

Jeg hadde 10 fots with i min barndom med 9,9 hk. den gikk og hoppet selv på stille vann. Når jeg monterte styrekonsoll med vindskjerm på den, ble den endelig bra, pga at min vekt kom lenger frem i båten. Med to personer gikk withen ganske greit. Bare en refleksjon

Ein av de beste i sjøen er pioner 325 sport. De har god V-bunn og tåler tøff bruk. Litt sjøsprut kommer det ombord i de fleste båter.

Minimalt med vedlikehold. De tåler en smell i brygga.

Dette var faktorer som gjorde at vi ikkje vurderte andre båter når vi kjøpte vår for 3år siden.

Men de skal ha motor med lang stamme.

Mulig vår skal selges så om intr gi ein lyd, så hører eg m guten.

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Finnkode: 27947819

Jeg forsøkte salg i fjor, men ingen ringte, så droppet hele greia. Står i naust og er for salg om noen viser interesse. With`n er i bra stand. Er ikke brukt no på ei stund.

Saga Kapteinen er sliten, men grei bruksstand. Motoren på denne som er nevnt i annonsen er kun egnet som en ile etter en mislykket forsøk på fiks fra en 15 åring i fjor;)

Redigert av ollebolle2 (see edit history)

kjøp deg en with drommedille

En slik med 28 hk fikk vi 27-28 knop på, lagde rattstyring med sete i bunn av båten...

kjøp steady 320 elns som er den mest tryggeste båten jeg har kjørt, er utrolig gøy i store bølger, og er så å si umulig å velte med ! :)

Har en slik, og i sakte fart er jeg enig med deg. Men i fart er jeg redd, den vingler og er jevnt over ustabil med 15 hk, men uten rattyring. Kanskje den er bedre med rattyring...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...