Jump to content

Den store kysten-rundt turen til SY Lady day, tips ønskes!


SIR DAY

Recommended Posts

Da er sommerens rute lagt inn i OpenCPN, og klar for lasting til GPS.

Starter 22 juni fra Oslo, går til Ulvik og Ulviks 11te fiskefestival der (jeg startet den..)

Skal være i Risør (på returen) 3 august, -Trebåtfestivalen.

 

Detaljrute ikke lagt inn, men spør de lokalkjente om viktige steder/havner jeg ikke må gå glipp av :flag_bp:

seilingsrutejpg.jpg

 

Her er fartøyet, SY LADY DAY :cool:

 

sp3230122011161025.jpg

 

Det er LOV å tigge om å være med en distanse/noen dager :yesnod:

 

:sailing:

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Har ett par forslag til deg når du nærmer deg Bergen, i det du går mellom Hardanger og Bergen bør du gå via Lukksundet, altså på innsiden av Tysnes. Når du går andre veien ville jeg gått nyleia som er vest for Stord. Det blir både kortere og kjekkere. Langenuen øst for Stord er dørgende kjedelig! Er det fint vær og på dagtid kan du gå helt ute på Bømlo, utrolig fin sjærgard der som du ikke finner på Østlandet. Litt lengre nord er Austevoll ett fint område å seile gjennom.

Går du Hardanger på vei nord eller sør?

Link to post
Share on other sites

Endepunktet er Ulvik i Hardanger, blir vel innom Bergen på retur. Har en løs ide i huet om å gå Shetland-Skottland-Egersund på retur også, men det blir kanskje å strekke den langt....

 

Liker meg best i åpne farvann hvor det som regel oftest er vind, det skal SEILES!!! :sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Hei

I fjor sommer var jeg innom Kvitsøy det kan jeg anbefale. Det er også mange fine plasser i Ryfylke. Når du skal over Jæren vil jeg anbefale å gå fra Farsund om kvelden, hvis det er fint vær. Det er heilt spesielt å være i båt å se sola gå ned i sjøen. Bare synet av solnedgangen er verd turen. Nå er kanskje jeg litt forsiktig , men når jeg eller vi går over Jæren skjekker vi alltid været både på Lindesnes fyr og Jærens Rev. Det er store avstander over Jæren, og det kan være stor forskjell på været.

 

Jan Martin

Link to post
Share on other sites

Mange fine plasser på en slik tur. Personlig vil jeg anbefale: (regner med at du er kjent i Oslofjorden/vestfold) Lyngør, Grimstad,Blindleia,Lillesand, Mandal,Farsund, Kirkhavn på Hidra, Sogndalstrand, Skutevik, Kvitsøy, Røvær, utenfor Haugesund. Må igjen anbefale å se vår hjemmeside fra 2009, da vi seilte Oslo-Lofoten-Oslo, en flott 3 mnd tur. http://www.tida-oslo.net Der er det flere plasser, med opplysninger som kan være av interesse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...