Jump to content

hvor finne serienr på motor? evnt årstall? 03 tohatsu 115hk.

Proxor

Recommended Posts

Hvor finner man serienr på påhengs? motoren eg har skal vere ein 115hk 2003 eller 04 modell tohatsu. men har ingen papirer som bekrefter det.

skal selge den fordi skal ha mindre motor pgr av bensinforbruk.

Men han som ringte og var inntresert ønsker serie nr eller om det sto enplass på motoren vilken modell den var, men har sett og kan ikke finne noe serienr eller info om vilke årstall den er fra.

noen som vet hvor på motoren dette står? evnt vise på eit bilde.

Her er bilde av motoren:

img_0126.jpg

Redigert av Kurt-Inge (see edit history)

Hei!

En liten advarsel/opplysning vedrørende dette.

Enig i at nummeret og årstall står på braketten som nevnt, var borte i dette for noe år siden.

Jeg hadde en Tohatsu 120 hp som iflg selger var en 97 modell han hadde kjøpt den ny, og hadde kvittering som bekreftet dette.

Når jeg så på det nevnte skiltet sto det 1995..

Da ble jeg nyskjerrig/irritert og misstenkte at forhandleren hadde "myglet".

Ringte da til importør og de fortalte at motoren var produsert i 1995, men at den var solgt ny i 1997.

De sa at det var helt vanlig at det ble produsert opp en del motorer for å dekke forespørselen noen år på de store motorene til Tohatsu.

De ville da selvsagt være identiske å se på, men det er første gangs salg som ville avgjøre når garantier ol gjelder fra.

Skulle ikke forundre meg om det gjelder motoren din også.

/Shalom

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...