Bjoan Startet 10.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2012 Har ett problem med omstyringa på sabb`en. syns den er utrolig tung og bruke. må nesten bruke rå makt for å justere stigninga på denne under fart. Er dette normalt? Hvor tung skal omstyringa være, Om alt er som det skal? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2012 Husker fra da jeg hadde sabb med omstyring at denne ar tung å vri på under fart så det er nok riktig at dt er slikt, på sjarken eg adde bygde i denne om til hydraulisk Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bearded Beast Svart 10.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2012 (redigert) Det høres rett ut ja. til meir stigning til tyngre og ganske lett på midten. Nå må vel nesten føye til at Sabben eg hadde hadde hurtigomstyring. Var bare en kvart omdreining elr noe Redigert 10.Mars.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 10.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2012 Minnes det samme. Og at det var viktig med fett i hylsa. Etter noen timer så måtte en presse inn litt fett igjen. Helst før en nærmet seg kai og landing. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bjoan Svart 11.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 Får se litt på det. syns den e ufattelig tung å bruke. å tar jeg ikke feil, Så har den blitt noe tyngre siden jeg kjøpte båten. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 11.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 Jeg tror problemet kan ligge i propellen.Det er noen messingklosser som ligger inne i en større kloss der, og som skal gli greit i sporet sitt når du trekker akselen frem og tilbake. Hvis disse klossene "henger" kan de slipes lett (trekkes mot 400-papir på glassplate..) , smøres og settes på plass igjen. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 11.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 (redigert) dobbelt.... Redigert 11.Mars.2012 av osa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 11.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 Nå skal no det sies att. Er omstyringen tung uten belastning så må motor å aksling rettes inn igjen.. det ser du ved att du kobler av aksling flensen som er imot flensen bak omstyringen. står i bruker hånd boken hvilken avvik det kan være.. isåfall så må motor shimses opp for å få lik åpning rundt hele flensen.. å flytte på omstyringen ved full belastning er jo risikabelt både for pasasjerer og drivverk. så finn den idielle innstilling og lås den der når dere skal på marsj fart.. Din omstyring skal være veldig lett ved oppslakket motor. og ved manøvrering Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.