Jump to content

Tung omstyring på sabb 2G


Bjoan

Recommended Posts

Husker fra da jeg hadde sabb med omstyring at denne ar tung å vri på under fart så det er nok riktig at dt er slikt, på sjarken eg adde bygde i denne om til hydraulisk

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Nå skal no det sies att.

Er omstyringen tung uten belastning så må motor å aksling rettes inn igjen.. det ser du ved att du kobler av aksling flensen som er imot flensen bak omstyringen. står i bruker hånd boken hvilken avvik det kan være.. isåfall så må motor shimses opp for å få lik åpning rundt hele flensen..

å flytte på omstyringen ved full belastning er jo risikabelt både for pasasjerer og drivverk. så finn den idielle innstilling og lås den der når dere skal på marsj fart.. Din omstyring skal være veldig lett ved oppslakket motor. og ved manøvrering

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...