Jump to content

Starter og powertrim går treigt, starter ikke,Tohatsu 90 hk TLDI

Mørebas 140 GT

Recommended Posts

I fjor sommer skulle jeg ut i båten en tur, men den ville ikke starte.

Alt virket til å gå tregt, starter powertrim og tilt, enda jeg har batteri som er i topp stand og fullada.

Tidligere den sommeren hadde jeg ingen problemer med båtmotoren, var bare å starte og kjøre.

Og i dag begynnte jeg å feilsøke litt, fant først ut at sylynderene sto fast, men klarte og turne de, så når sviver de fint.

Men problemet var fortsatt det samme, får ikke full fart på starteren, og trimmen er treig(enda jeg kjørte strømmen fra bilen)

Når jeg trimmer/tilter motoren, så er den kvikk det første halve sekundet, så dabber den av, til det ikke skjer noe, så stopper den.

Det første jeg gjorde var å gå over alle el-kabler, pusse reine kobliger(var en del irr på plusspolene, se at alt var koblet til

Skjekke sikringer, og alt virket greit. Gikk over alle jord-koblingspungter og pusset de.

Motoren starter ikke, det er gnist som bare det, og bra bensin/lufttrykk(TLDI). Den tenner ikke i det hele tatt

Noen som har noen gode tips som kan hjelpe meg videre?

Ka skulle man gjort uten havet, bært båtan?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...