Jump to content

Bunnstoff med teflon -problematisk å skifte til selvpolerende ?


Gutek

Recommended Posts

I fjor kjøpte jeg en båt hvor selger hadde benyttet bunnstoff med teflon.Om det har noe for seg på en båt som går ca 18 kn på marsjfart og 21 på topp vet jeg ikke.Jeg ønsker imidlertid å gå over til selvpolerende selv om det skulle gi en brøkdel av en knop mindre fart.Bunnstoff med teflon er svindyrt,og en må slipe før en legger på nytt.Problemet har jeg hørt er at det er vanskelig å få noe til i bite på teflonholdig underlag.Må jeg kanskje gjøre bunnen helt ren før jeg har på nytt bunnstoff av en annen type ?Jeg antar at jeg kunne fått greit svar på spørsmålet ved henvendelse til en produsent/forhandler,men jeg legger det likevel fram her da folk som har prøvt dette sikkert har gjort seg sine erfaringer.

 

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Hvis det er International VC 17 extra du snakker om bruker jeg dette selv, egentlig fordi jeg var nyskjerrig på resultatet og fordi jeg ikke liker selvpolerende stoff. Hardt bunnstoff bygger lag, det gjør også vc 17, men da meget tynne, at bunnen må/skal slipes for hver gang viste jeg ikke, ikke har jeg fulgt en slik omfattende prosedyre heller...

Link to post
Share on other sites

Det er brukt Hempel som vel bare brukes på exreme regattabåter.Men fabrikat er sikkert ikke så viktig.Jeg tenker på teflonet som et problem ved skifte av bunnstoff.Men, dersom det går mye mindre kan jeg kanskje fortsette med det som er !Båten er en 26 fot Halco.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...