Jump to content

Systemrens på yanmar3gm30


lavan

Recommended Posts

Hei !

 

Da motoren viser tendenser til å gå noe varm ved 2600+rpm vil jeg prøve å gjøre noe med problemet selv før jeg eventuellt leverer den til mer kyndige folk.

 

Har plukket ut anoder og er egentlig klar for å sette igang,det jeg lurer på er hva er fornuftig blandingsforhold?

 

Holder det å kjøre luriumet inn i motoren for å la det stå i to døgn eller må det sirkulere,eventuelt hva er best?

 

Og kan jeg la motoren sørge for sirkulasjon eller må jeg lage et eget opplegg,tenker da på at vannpumpa kan ta skade om det løsner møe drid?

Link to post
Share on other sites

Systemrens fra Maritim

http://www.maritim.no/batpuss/olje-og-smoremidler/olje-og-smoremidler_2/systemrens

 

Med motorrens kan du løse problemer som før var umulig, og der det eneste alternativet var kostbare utskiftinger eller reparasjoner. Motorrens er et biologisk produkt som løser opp salter, kalk, humus, magnetitt og rust. Systemrens angriper ikke pakningsdeler og metaller.KalkavleiringerHelt rent vann finnes ikke, selv i rent vann finnes salter og kalk. Disse avleires i motorens kjølesystem. Resultatet etter lengre tid uten rensing er velkjente, tette rør og dårlig kjøling - eller i verste fall motorhavari som følge av overoppheting.Rust:Kjølesystemer med saltvann er utsatt for rustskader og saltavleiring. Dette bygger seg opp både i motorblokka på saltvanns kjølte motorer, og i varmeveksler og rør på motorer med ferskvannskjøling.Løsningen:MOTORRENS er et biologisk produkt som løser opp kalk, rust og saltavleiringer, uten å skade pakninger eller andre vitale motordeler. Dette kan du trygt benytte til både innen-bords og utenbordsmotorer.Motorrens inngår i en produktfamilie som heter SystemRens, med et bredt anvendelses område innen rensing av radiatorsystemer, sentralfyringsanlegg etc. Produktet har vært benyttet i rørleggerbransjen i mange år med meget gode resultater.

 

Leveres i 1 liters flaske.

Anbefalt blandingsforhold 10 - 20%

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har benyttet Systemrens i flere år. Har laget slanger, slik at jeg kan kjøre Systemrens i sløyfe.

Tar slangen fra vanninntaket på eksosbendet tilbake til sjøvannsfilteret.

HUSK å plugge igjen inngangen til eksosbendet, så du ikke blir eksosforgiftet!

Så heller jeg en flaske Systemrens i sjøvannsfilteret, starter motoren og lar den gå til vannet er passe varmt.

Stenger av motoren og lar det stå i 2 døgn.

Etter 2 døgn starter jeg opp igjen og lar det gå noen minutter.

Stopper motor og koppler alt tilbake til normal.

Starter motoren igjen og titter ut bak, for å beskue all møkk som kommer ut.

Dette gjør jeg hvert annet år. Husk også at alt av sinkanoder må fjernes, ellers tæres de bort.

 

Lykke til.

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...