Huldre Startet 10.Januar.2005 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2005 Skal få sveiset rustfri septiktank til min båt. Lurer på hvilke dimensjoner jeg bør ha på stusser for lufting ol. Tank blir ca 150liter. Er det spesielle skroggjennomføringer som lager bedre ejektorvirkning for tømming av tank? Tenkte at det kunne samtidigt lages til opplegg for vacumtømming av tank. Er det noen spesielle dimensjoner man må ha på avlufting og avtapping for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 11.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2005 Hei, Har nettop montert ny septiktank (i plast). Dimmensjoner på stusser er normalt 38mm for "påfyll" og tømming. Lufting bør du bruke min. 3/4" (19mm) helst 1" (25mm). Har ingen erfaring med ejektor men har du tømmepumpe kan du skylle ut noen ganger uten å være i fart. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Mix Svart 11.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2005 Lufting bør du bruke min. 3/4" (19mm) helst 1" (25mm). Har ingen erfaring med ejektor men har du tømmepumpe kan du skylle ut noen ganger uten å være i fart.Bruk 1" eller 1.5" på luftinga og. Da kan du bruke standard septikkslange også på lufteslangen. God lufting er viktig både med hensyn til lukt og en eventuellt "blow out" ved overfylling av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.