Jump to content

Oversikten over havner


Julie III

Recommended Posts

Nå som sommeren nærmer seg med stormskritt, blir havneguiden.no hyppig frekventert. Men nå har jo mye av detaljene og kartutsnittene blitt betalingstjeneste, så jeg lurte på om den oversikten som er her inne kunne utbedres litt?

Vi har jo nordens største erfaringsbase her, så hvorfor ikke videreutvikle og gjøre den bedre? Klikkbart oversiktskart pr område (googlemaps) oppdatere stedene med detaljkart osv...? I dag blir det litt tungvindt der man må bruke GPS-koordinatene for å finne ut om havnen i det heletatt er langs ruten og aktuell i det heletatt...

Så kunne man jo lekt videre med den ved å kåre områdets fineste uthavn, områdets beste havn, og til slutt Norges beste. Dette er jo en anerkjennelse havnene kanskje vil bruke i reklamen sin, som igjen ville vært god reklame for baatplassen.no ?

Masse man kan gjøre her...

Bare en tanke :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Jjeg fant ei kml-fil her om dagen med gjestehavner langs kysten. Kml kan leses av direkte i googlemaps,eller konverteres til passende format slik at havnene dukker opp som waypoints.

 

Men jeg tenker dette burde vært noe open sourcegreier,slik at alle kunne bidra med å oppdatere innholdet... noen programmerere der ute? :-)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Problemet er at jeg ikke husker kilden til denne filen, men den lå tilgjengelig for alle. Takk til produsent - hvem du nå enn er.

 

Gjestehavner Norge

 

 

Link er til mitt område, så garanterer ikke for at den blir liggende der. Forøvrig var det ei GPX-fil, og ikke KML. Men jeg kan anbefale GPSBabel, denne kan oversette fila til en drøss av ulike filformater.

 

Edit: Jeg har ikke kontrollert innholdet i fila, så kvaliteten vet jeg ingenting om.

 

Edit2: Google Maps-kart, her er gjestehavnene registrert i google maps. Har du konto hos Google kan du logge inn og gjøre endringer :-)

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Som jeg skrev hadde det vært fint med Googlemaps, og eneste forskjell fra i dag kan være å bytte ut listen under hver landsdel med et klikkbart kart. Dvs Googlemaps med "nåler" :smiley:

Slik som det er i dag, bruker jeg det ikke for jeg aner ikke beliggenheten til havnene...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...