Jump to content

Edit History

PerUlv

PerUlv

Gammel tråd. Mulig betraktningene om sylindervolum var gyldige før.

 

Jeg har ikke erfaring med annet enn å vurdere DF140 mot DF150 (ikke A). Etter mange tester kom jeg frem til at forskjellen på 115 og 140 fra rundt 2012 var minimal (mens 150 som TS ikke spør om har betydelig større sylindervolum og er sammenlignbar med 175. Disse virker derimot mer korrekt å sammenligne med E-tec 150 som nevnes ovenfor, og som TS ikke spør om). I følge importøren er sylindervolumet det samme på 115 og 140, med 2044ccm

 

https://www.erling-sande.no/Marine/Suzuki-Baatmotor/Produkter/DF140ATX#fndtn-panel2

https://www.erling-sande.no/Marine/Suzuki-Baatmotor/Produkter/DF115ATX#fndtn-panel2

 

Det er gjerne flere forskjeller som Abbor sier. Moderne motorer optimaliseres i forhold til forventede påkjenninger i alle ledd, så tuning kan kanskje være litt risikabelt på nyere motorer. Så er spørsmålet om man egentlig får noe særlig ekstra ut av den økte risikoen.

 

 


 

PerUlv

PerUlv

Gammel tråd. Mulig betraktningene om sylindervolum var gyldige før.

 

Jeg har ikke erfaring med annet enn å vurdere DF140 mot DF150 (ikke A). Etter mange tester kom jeg frem til at forskjellen på 115 og 140 fra rundt 2012 var minimal (mens 150 som du ikke spør om har betydelig større sylindervolum og er sammenlignbar med 175. Disse virker derimot mer korrekt å sammenligne med E-tec 150 som nevnes ovenfor, og som TS ikke spør om). I følge importøren er sylindervolumet det samme på 115 og 140, med 2044ccm

 

https://www.erling-sande.no/Marine/Suzuki-Baatmotor/Produkter/DF140ATX#fndtn-panel2

https://www.erling-sande.no/Marine/Suzuki-Baatmotor/Produkter/DF115ATX#fndtn-panel2

 

Det er gjerne flere forskjeller som Abbor sier. Moderne motorer optimaliseres i forhold til forventede påkjenninger i alle ledd, så tuning kan kanskje være litt risikabelt på nyere motorer. Så er spørsmålet om man egentlig får noe særlig ekstra ut av den økte risikoen.

 

 


 



×
×
  • Create New...