Jens_P Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Da er det greit med en stempelringkompressor fra f.eks. Biltema Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
TPBS-277 Svart 11.April.2012 Link til dette innlegget Svart 11.April.2012 Om det ikke er dær fra før så sliper du en liten skrå kant helt i bunnen på sylinderen.Da vil den skråkanten hjelpe deg og klemme sammen ringene imens du rugger forsiktig i sylinderen. Den fjærklemma fra biltema gaper ikke over de stempelene regner jeg med. Den skråkanten kommer under ringene i stempelet når det er helt i bunn så det går helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Marna-Man Svart 1.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Om du tar en propan brenner og gløder kopperet og lar det kjøle seg ned sakte så har du en myk og fin kopperpakning god som ny.Aspesten på innsiden tar ikke skade av det. Ang toppakningen: Den er litt "åpen" på kantene, slik at litt av asbesten som er inni synes. Er dette normalt, vil asbesten evt brenne når jeg varmer pakningen med brenner? Oppdatering ellers; var i ferd med å demontere sylinderblokka da jeg fikk besøk av en maskinist i naustet. Han mente lyden kunne være normal, og at den ville bli mindre/borte når motoren blir varm. Siden jag hadde litt trøbbel med å få løs mutterene skal jeg montere sammen og se om han har rett når jeg etterhvert får prøvd å starte den. Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 12.August.2012 Link til dette innlegget Svart 12.August.2012 Hvordan gikk det? Sitér dette innlegget Link to post
Marna-Man Svart 2.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2012 Hvordan gikk det? Det gikk etterhvert bra :) Nettopp tatt båten på land igjen. Jeg tror nok at lyden var skjørtebank pga sylinderfjærer som satt fast, men at dette kom seg når den den ble kjørt startet. Skal legge ut noen bilder/video om litt Sitér dette innlegget Link to post
Marna-Man Svart 6.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Har satt sammen en liten video med bilder fra båtprosjektet Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Flotte bilder av tøff båt og kul motor. Bra at det motormessige løste seg. Det var da skrekkelig så mye finvær man har hatt på den kanten i sommer....? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Flott video. Herlig motorlyd. Vokste opp med en-sylindrede 4-taktere. Hadde både Marna, FM og Sleipner. Sitér dette innlegget Link to post
Marna-Man Svart 7.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Flotte bilder av tøff båt og kul motor. Bra at det motormessige løste seg. Det var da skrekkelig så mye finvær man har hatt på den kanten i sommer....? Takk for det, jo det har vært en nydelig sommer her i nord :) Nei, for å være helt ærlig så stoler jeg ikke mer på motoren enn at jeg kun våget meg ut på de aller mest vindstille dagene :) Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 7.September.2012 Link til dette innlegget Svart 7.September.2012 Nydelig båt og praktfull natur Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 8.September.2012 Link til dette innlegget Svart 8.September.2012 Nei, for å være helt ærlig så stoler jeg ikke mer på motoren enn at jeg kun våget meg ut på de aller mest vindstille dagene :) Tilliten kommer etterhvert som driftstimene øker og skiftenøkkelen/skrujernet/vannpumpetanga fortsatt ligger like urørt i bøtta gang etter gang:=) Hvis du ikke har et bensinfilter montert kan det være godt å montere. Bedre at motoren stopper fordi filteret er tett enn at du må rense forgasseren midtfjords. Det der så virkelig ut som kos på boks, ha en fin neste-sesong! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.