Jump to content

Klikkelyder Marna 6 hk

Marna-Man

Recommended Posts

Om det ikke er dær fra før så sliper du en liten skrå kant helt i bunnen på sylinderen.Da vil den skråkanten hjelpe deg og klemme sammen ringene imens du rugger forsiktig i sylinderen.

Den fjærklemma fra biltema gaper ikke over de stempelene regner jeg med.

Den skråkanten kommer under ringene i stempelet når det er helt i bunn så det går helt greit.

• 3 uker senere...

Om du tar en propan brenner og gløder kopperet og lar det kjøle seg ned sakte så har du en myk og fin kopperpakning god som ny.Aspesten på innsiden tar ikke skade av det.

Ang toppakningen: Den er litt "åpen" på kantene, slik at litt av asbesten som er inni synes. Er dette normalt, vil asbesten evt brenne når jeg varmer pakningen med brenner?

Oppdatering ellers; var i ferd med å demontere sylinderblokka da jeg fikk besøk av en maskinist i naustet. Han mente lyden kunne være normal, og at den ville bli mindre/borte når motoren blir varm. Siden jag hadde litt trøbbel med å få løs mutterene skal jeg montere sammen og se om han har rett når jeg etterhvert får prøvd å starte den.

• 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Flotte bilder av tøff båt og kul motor. Bra at det motormessige løste seg. Det var da skrekkelig så mye finvær man har hatt på den kanten i sommer....? :smiley:

Takk for det, jo det har vært en nydelig sommer her i nord :)

Nei, for å være helt ærlig så stoler jeg ikke mer på motoren enn at jeg kun våget meg ut på de aller mest vindstille dagene :)

Nei, for å være helt ærlig så stoler jeg ikke mer på motoren enn at jeg kun våget meg ut på de aller mest vindstille dagene :)

Tilliten kommer etterhvert som driftstimene øker og skiftenøkkelen/skrujernet/vannpumpetanga fortsatt ligger like urørt i bøtta gang etter gang:=)

Hvis du ikke har et bensinfilter montert kan det være godt å montere. Bedre at motoren stopper fordi filteret er tett enn at du må rense forgasseren midtfjords. Det der så virkelig ut som kos på boks, ha en fin neste-sesong!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...