Ficher Startet 13.Mars.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2012 Hei . Har kjørt en eldre ( 2006 ) Jeanneau Merry Fisher 625 og følte at behovet for flaps /trimplan var der om personer flyttet seg i båten under fart. Hvordan er dette behovet på de ny modellene med nytt skrog ? Hva erfaringer har dere som har nyere pilothous båter som feks Beneteau Antares 680- J Merry Fisher 645 eller Askeladden P 66 ? Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 13.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Jeg har Askeladden P66 Pilothouse med Volvo QL Trimtabs, når jeg går alene med båten så liker jeg best å ha trimtabene helt oppe da det stort sett alltid gir gunstigst forbruk. Når det er mye sidevind så legger båten seg mot vinden, da kan det være greit å rette opp med trimplanene. Med passasjerer ombord bruker jeg trimen aktivt for å holde båten rett. Tror de setter pris på det, ikke alle som synes det er like kjekt å sitte i en båt som krenger kraftig hele tiden. Jeg ville nok ikke hatt en planende båt uten trimplan uansett. Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Ficher Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 Når det er mye sidevind så legger båten seg mot vinden, da kan det være greit å rette opp med trimplanene. Med passasjerer ombord bruker jeg trimen aktivt for å holde båten rett. Tror de setter pris på det, ikke alle som synes det er like kjekt å sitte i en båt som krenger kraftig hele tiden. Jeg ville nok ikke hatt en planende båt uten trimplan uansett. Det samme opplevde jeg med en MF 625 ( 2006 mod ). Blir nok behov for trimplan selv om P66 eller Beneteau 680 mm har nyere/ bredere skrog . Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 13.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 (redigert) I min P66W da i litt vind er behovet så stort at det burde vært inkludert spør du meg. Edit: Jeg kjøpte båten uten, men har kjøpt inn lectrotabs sine, og fikk et mekanisk vs til å knekke de for meg. 30• Redigert 13.Mars.2012 av boati (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2012 I min P66W da i litt vind er behovet så stort at det burde vært inkludert spør du meg. Edit: Jeg kjøpte båten uten, men har kjøpt inn lectrotabs sine, og fikk et mekanisk vs til å knekke de for meg. 30• Enig , høres ut som om alle disse båtene burde ha trimplan .Tror mange eiere av pilothous båter sitter med den følelsen. Sitér dette innlegget Link to post
jaka Svart 12.April.2012 Link til dette innlegget Svart 12.April.2012 Jeg har siden 2010 hatt min Askeladden P66 Pilothous, 400 timers service utført nå. Min erfaring er at denne båten må ha trimplan. De er i bruk ca 80 % av tiden når båten er i plan-fart. Sitér dette innlegget Link to post
hjg Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 (redigert) trimplan/flaps er et godt kjøp på disse båtenne, spesielt på de med sittegruppe på ene siden, hadde en antares 650 før, og der savnet jeg ofte flaps til og rette opp båten, irriterende og måtte dirigere hvor passasjerenne skulle sitte, for og få båten bein. så flaps var noe av det øverste på ønskelisten ved bytte til ny båt, og bruker dette aktivt når vi er ute, og i tilleg til sidelengs, så er det kjekt i litt skvalpesjø og få baugen litt ekstra ned (mer enn ved trimmen til motor) for og kunne kjøre litt på uten og riste seg igjel så ja, jeg syns dette er en god invistering mvh hjg redigert: har volvo penta QL Interceptorer, fungerer fint Redigert 2.Mai.2012 av hjg (see edit history) Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.