Jump to content

Hvor store trimflaps bør man ha på en Summer family 27


Family 27

Recommended Posts

Jeg benytter sjangsen mens det er diskusjon om emnet.... Ser jo at det diskuteres omkring båter som gjør fart langt over det jeg kan drømme om... Lurer da på om noen har erfaring med å montere / lage til flaps på ei snekke som er rund akter ? Fast eller just.bar. Kanskje få den opp en kn eller to uten å måtte bygge om heile akterstevnen. Sånn som jeg går med den nå, så har jeg 5 kn v/1800 rpm og 6,5 v/2400 rpm. 2400 synes å være en behagelig gange på motor uten at den sliter, men graver seg mye ned. Yanmar 22Hk. Skulle ikke dette også virke inn på at den blir litt stødigere også ?

Link to post
Share on other sites

Det er ikkje at snekka er rund akter som er problemet, men at den er rund under. En snekke gir ingen økt bæring ved økt fart slik en halvplaner gjør. Det er omtrent tvert imot. Du får helplanende båter som har rund hekk og ser ut som en snekke OVER vannet, under vannflaten derimot er det en heilt annen historie.

 

Skal du gå noe sus over det prosjektet der må du begynne midt under båten, det hjelper lite å bare hekte på en platting bak

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...